۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۴۸۰
فعال سیاسی بحرین:

اتحادیه عرب به عربستان وابسته است

خبرگزاری رسا ـ روحانی فعال بحرینی تاکید کرد که اتحادیه عرب از پایه و اساس به عربستان سعودی وابسته است.
سيد جعفر علوي از فعالان سياسي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر علوی از علما و فعالان سیاسی بحرین در مصاحبه با شبکه خبری العالم از مواضع اتحادیه عرب در قبال جنایت های آل خلیفه به شدت انتقاد کرد و گفت: اتحادیه عرب دردها و مصائبی که روزانه بر ملت بحرین می گذرد را به فراموشی سپرده و هیچ عکس العملی نسبت به شلیک گازهای سمی به سوی منازل، تخریب 34 مسجد، بازداشت بیش از 115 خانم، 40 عالم دینی و جمع کثیری از پزشکان و کادرهای پزشکی نشان نداده است.

وی افزود: اتحادیه عرب همه این جنایت ها را نادیده گرفته و در کنار نظام بحرین قرار گرفته است، زیرا این اتحادیه از پایه و اساس به عربستان وابسته بوده و توجهی به خواسته های ملت های عربی را ندارد.

سید جعفر علوی تاکید کرد: تنها کاری که اتحادیه عرب انجام داد، حمایت از به اصطلاح اصلاحات نظام آل خلیفه در بحرین بود.

این فعال سیاسی با اشاره به برنامه های انقلابیون در روزهای آینده اظهار داشت: ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه در روزهای آینده راهپیمایی های بزرگی را جهت همبستگی با علما، شخصیت های برجسته، نظامیان و بانوان زندانی برگزار و خشم خود را نسبت به ادامه بازداشت این افراد اعلام خواهند کرد.

وی اغلب نظامیان بازداشت شده را شیعه عنوان کرد و ادامه داد: رژیم آل خلیفه بسیاری از این نظامیان را تنها به دلیل شیعه بودن بازداشت کرده است و این ظلم بزرگی برای شهروندانی است که تنها به دلیل وابستگی به یک مذهب خاص مجازات می شوند.

حجت الاسلام علوی در پایان سخنان خود تصریح کرد: برنامه های ویژه ای در دو روز آینده از سوی انقلابیون تدارک دیده شده و در این راستا، روز جمعه نیز به نام. «روز اراده ملت بحرین» نامگذاری شده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات