۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۵۴۹
مبلغ حوزه علمیه اهواز:

سوق دادن دانش آموزان به سمت مساجد نوجوانان را واکسینه می کند

خبرگزاری رساـ مبلغ حوزه علمیه اهواز جذب دانش آموزان و سوق دادن آنان به سوی مساجد را از راهکارهای مهم در سلامت معنوی نوجوانان دانست.
مسجد خدادادي
حجت الاسلام مسعود مشرفی مبلغ حوزه علمیه اهواز و امام جماعت مسجد حضرت ابا الفضل (ع) کوی بهارستان در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در اهواز اظهار داشت: این مسجد در سال 1370 به همت مومنین محل ساخته شد. در سال های ابتدایی ،اطراف مسجد و این محله خانواده های ارتشی و بیمارستان رازی حضور داشتند ولی الان دیگر از تمام اقشار در این محل حضور دارند.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی مسجد اظهار داشت: بنده سال 81 به عنوان امام جماعت در این مسجد شروع به فعالیت کردم. برنامه های ما در دو بخش صورت می گیرد یکی کارهای عمومی مسجد ، مانند برگزاری مراسمات و مناسبت های مذهبی می باشد ودر بخش دیگر برنامه های خصوصی و تربیتی ماست که در سه مقطع ابتدایی ،راهنمایی و دبیرستان صورت می پذیرد.

حجت الاسلام مشرفی با برشمردن برنامه های عمومی مسجد افزود: برنامه های مسجد با استقبال کم نظیر اهالی مواجه می شود به گونه ای که دو سال است نماز عید فطری که هر سال در مسجد برگزار می شد به علت کمبود مکان و جمعیت زیاد نمازگزاران در خیابان جنب مسجد برگزار می شود.

مبلغ حوزه علمیه اهواز در خصوص برنامه های واحد خواهران این مسجد اظهار داشت: دوشنبه ها برنامه مخصوص خواهران داریم این برنامه درمسجد با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران در قالب جلسه قرآن برگزار می کنند. واگر خود خواهران پیشنهاد کنند ما با جان و دل می پذیریم که برنامه های تربیتی، کانون فرهنگی و همچنین پایگاه مقاومت خواهران را در مسجد ایجاد کنیم.

وی در خصوص شیوه کار تربیتی این مسجد اظهار داشت: جذب دانش آموزان در اوایل پاییز صورت می گیرد و افرادی که مسول این کار هستند با مسولین مدارس هماهنگ کرده و اقدام به جذب بچه ها برای حضور در مسجد می کنند . درهر سه مقطع حدود بیست نفردر حلقه های تربیتی که هر شب برگزار می شود، حضور دارند و برنامه های مورد نظر را اجرا می کنند.

این فعال عرصه فرهنگی در ادامه افزود: دوره های فرهنگی ما درایام تابستان به صورت گسترده تری برگزار می شود .در طول سال جلسات گروهی ادامه می یابد ولی در ایام امتحانات بیشتر جلسات علمی برای رفع مشکلات درسی بچه ها برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: تجربه ما نشان داده که بیشترین بهره برداری از دوره های آموزشی، فرهنگی و به خصوص اردوهایی که در این زمان انجام می گیرد، صورت می پذیرد. ما کلاس های مذهبی مانند کلاس قرآن ،احکام ، اصول عقاید ، تاریخ اسلام داریم ودر کنار آن برنامه های مهارتی مانند کلاس های الکترونیکی ، کامپیوتری و کاردستی های الکترونیکی آموزش داده می شود.

این فعال فرهنگی در ادامه برای ثمر بخشی بیشتر فعالیت های فرهنگی مساجد پیشنهاد داد: قبلا دبیرخانه شورای فرهنگی امور مساجد اداره فرهنگ وارشاد اسلامی اهواز برنامه ای ترتیب می داد و هر ماه جلساتی با حضور آیت الله موسوی جزایری استاد بزرگوارمان برگزار می کرد . نیروهای فرهنگی مساجد و کانون های فرهنگی گزارش هایی خدمت ایشان ارائه می دادند و باعث می شد برنامه هایی که مساجد مختلف برگزار می کنند آنجا مطرح شود و مساجد دیگر هم از آن تجربیات استفاده کرده و آنها را در برنامه های خود قرار می دادند. اگر همکاری بین بچه های مساجد بیشتر باشد می توان برنامه های جدیدو خلاق تری برگزار کرد.

وی در پایان اظهار داشت: به عنوان یک طلبه کوچک به تمام مسولین و نیروهای فرهنگی همان فرمایش حضرت امام(ره) را عرض میکنم و آن اینکه کارهای ما برای رضای خدا باشد ،مسجد آمدن و در مسجد ماندن ما هم باید برای رضای خدا باشد تا کارها ثمر دهد./9462/ت302/ص
ارسال نظرات