۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۵۸۸
عضو خبرگان رهبری:

غرب بزرگ‌ترین زیان‌دیده جنگ علیه ایران خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اگر جنگی رخ دهد نه تنها اوضاع به هم خورده استکبار بدتر از گذشته می‌شود، بلکه منطقه نیز روی امنیت و آرامش را نخواهد دید.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: خود آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بهتر از هر کسی می‌دانند که توانایی حمله نظامی به ایران را ندارند و همه تحرکات تبلیغی آنها به خاطر این است که کشورهای دیگر را علیه ایران با خود همراه سازند.

وی خاطر‌نشان کرد: سؤال ما این است که چه اتفاقی افتاده که امریکا چنین دندان تیز کرده و غضب‌آلود علیه ملت ایران هجمه و فشار وارد می‌کند، این همه جنجال در‌باره تهدیدات نظامی آمریکا و به وِیژه اسرائیل غاصب همه توخالی و با هدف ترغیب اعضای شورای امنیت از جمله روسیه و چین به صدور قطعنامه و تشدید قشارها به ایران است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که آمریکا پس از افتضاح سناریوی ترور سفیر عربستان، بی آبروی ایالات متحده در مجامع بین المللی و همچنین گسترش جنیش وال استریت درصدد اننراف افکار عمومی است، گفت: عصبانیت و هراس استکبار جهانی به ویژه امریکا از قدرت الگودهی ایران است که امروز تمام ملت‌های آزادی خواه انقلاب ایران را سرمشق اهداف خود قرار داده‌اند.

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که جنبش‌های آزادی‌خواه و عدلت طلب شرق و غرب الهام گرفته از ایران است، گفت: مهم‌ترین هدف نظام سلطه در شرایط کنونی صدور قطعنامه ای علیه ایران در شورای امنیت است، اما کشورهایی چون روسیه، چین و برخی دول اروپایی در برابر چنین تفکری ایستاده ‌اند.

وی با تاکید بر این‌که غرب بزرگترین زیان دیده جنگ علیه ایران خواهد بود، افزود: اگر جنگی رخ دهد نه تنها اوضاع به هم خورده استکبار بدتر از گذشته می‌شود، بلکه منطقه نیز روی امنیت و آرامش را نخواهد دیدی به گونه‌ای که مفتی مصر نیز اخیرا اعلام کرده که اگر استکبار به ایران حمله کند اعلام جهاد کرده و علیه آنها به میدان می‌ آید.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این که ایران اهل جنگ نیست، اظهار داشت: حاضر نیستیم در یک ارتباط گرگ و میشی با امریکا مذاکره کنیم، چرا که به فرموده امام راحل ما هرگز در فضای ارتباط گرگ و میش حاضر نیستیم خواسته‌های نظام استکباری و امریکا را بپذیریم و با آنها از در دوستی وارد شویم.

وی با در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فلسفه غدیر و ولایت گفت: محال است که فکر کنیم پیامبر اسلام که در مورد همه امور امت خود سفارش و تاکیداتی داشته است، امت خود را بعد از رحلتش بدون جانشین و خلف شایسته به حال خود رها کند.

وی پیام اصلی غدیر را اکمال دین، اتمام نعمت و رضایت خداوند از امت اسلامی دانست و افزود: ‌پیام غدیر در آیات نازل شده بر دل پیامبر روشن و مبرهن است، به طوری که خداوند متعال به پیامبر خود امر می‌کند که اگر پیام امامت را ابلاغ نکنی رسالت را تکمیل نکرده‌ای./935/پ201/س
ارسال نظرات