۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۶۶۰۲
خطیب جمعه نجف:

خروج اشغالگران از عراق روزی فراموش نشدنی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، خروج اشغالگران آمریکایی را روزی فراموش نشدنی در تاریخ عراق عنوان کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به خروج اشغالگران آمریکایی از عراق گفت: خروج اشغالگران آمریکایی، موفقیت و پیروزی بزرگ سیاسی برای عراق به شمار می آید و همگان باید به این روز که مایه افتخار همگان است افتخار کنند.

وی افزود: روز خروج اشغالگران از عراق، روزی فراموش نشدنی است که باید در تاریخ ثبت و از آن به عنوان روزی که عراقی ها توانستند استقلال و عزت خود را به سرعت بازپس گیرند یاد شود.

حجت الاسلام قبانچی دوران تروریسم را در عراق پایان یافته عنوان کرد و اظهار داشت: دوران تروریست ها و حامیان آنها در عراق به پایان رسیده است و در مرحله مرگ تروریسم قرار داریم، پرچم امنیت در کشور برافراشته شده و به اهتزاز درآمده است.

خطیب جمعه نجف تصریح کرد: نیروهای امنیتی عراق نشان دادند که توانایی کنترل امنیت کشور را دارند و مردم نیز به این نیروهای مخلص و کارآمد اعتماد ویژه ای دارند.

وی احتمال بروز گسیختگی در کشور را رد کرد و ادامه داد: همه عراقی ها اعم از شیعه و سنی و کرد و عرب هیچگاه به فکر جدایی از کشور و اعلام استقلال نیستند و خطر گسیختگی در کشور وجود ندارد.

سید صدرالدین قبانچی بر لزوم اعلام برائت عناصر حزب بعث از این حزب تاکید کرد و بیان داشت: دعوت نخست وزیر عراق از عناصر حزب بعث برای اعلام برائت از این حزب برای عدم پیگرد قانونی، اقدامی صحیح و اساسی است و از این امر حمایت می کنیم.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق از جنایت های بعثی ها علیه ملت یاد کرد و گفت: حزب بعث جنایت های فراوانی را علیه ملت عراق مرتکب شده اند که اوج این جنایت علیه انتفاضه ملت در سال 1991 میلادی رخ داد و به کشتار و زنده به گور کردن شهروندان منجر شد، دشمنی شدید عناصر این حزب علیه زائران اباعبدالله الحسین (ع) نیز از دیگر جنایت های این نظام دیکتاتوری بود.

استاد حوزه علمیه نجف تاکید کرد: اگر عراقی ها اختیار عناصر حزب بعث را داشتند مطمئنا هیچ بعثی در کشور وجود نداشت، ولی مرجعیت تقلید از مردم خواستند تا آرامش خود را حفظ کرده و مجازات آنان را به عهده دادگاه بگذارند.

وی خاطر نشان ساخت: بعثی ها می توانند از رحمتی که دولت برای آنان قرار داده است استفاده کنند و به آغوش گرم ملت بازگردند و به فکر بازگشت به گذشته و ارتکاب جنایت علیه مردم نباشند.

خطیب جمعه نجف با اشاره به نفرت عراقی ها از حزب بعث افزود: حزب بعث منفور ملت عراق است و تاریخ سیاهی را برای خود ثبت کرده است و عناصر این حزب باید به فکر برائت از حزب بعث مقبور باشند./980/ب901/گ
ارسال نظرات