۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۶۰۳

خطیب جمعه قفول بحرین نسبت به سکوت علما در برابر ظلم و فساد هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه بحرین، نسبت به سکوت علما در برابر ظلم و فساد به شدت هشدار داد.
سيد عبدالله الغريفي خطيب جمعه قفول بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله الغریفی، خطیب جمعه قفول بحرین در سخنانی که در مسجد امام صادق (ع) این شهر ایراد کرد بر لزوم همراهی علما با آخرین تحولات کشور تاکید کرد و گفت: علما همواره باید به آخرین تحولات سیاسی آگاه باشند و سخنان خود را بر اساس آنچه در جامعه می گذرد تطبیق دهند. کسانی که تلاش می کنند علما را از تحولات سیاسی دور سازند مطمئنا در پی ضربه زدن به دین و اهداف آن بوده و می خواهند علما را از مسوولیتی که برعهده دارند منحرف کنند.

وی افزود: البته این توطئه در زمان های گذشته ناکام مانده و امروزه دیگر کسی نمی تواند علما را از صحنه سیاست دور کند و نقش دین را در اداره جامعه از بین ببرد.

علامه الغریفی با اشاره به اینکه دین اسلام می تواند اصلاحات را به بهترین شیوه اجرایی سازد تصریح کرد: هیچ اصلاحی مانند اصلاحات سیاسی اولویت ندارد، هیچ ظلمی بدتر و شنیع تر از ظلم سیاسی نیست و فساد سیاسی از بدترین و خطرناک ترین فسادها به شمار می آید. دین می تواند اصلاحات سیاسی را هدایت کند و به مبارزه با ظلم و فساد بپردازد.

خطیب جمعه قفول با اشاره به نقش علما در جامعه اظهار داشت: دین و علما علاوه بر اینکه می تواند در جنبه های عقیدتی، روحی، اخلاقی و فقهی فعالیت کنند، این توانایی را دارند که در جنبش های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور یابند و جامعه را هدایت کنند.

وی از سکوت علما در برابر ظلم و فساد هشدار داد و تاکید کرد: وقتی علمای دین در برابر ظلم و فساد سیاسی سکوت می کنند به شیطانی لال مبدل شده و در روز قیامت باید پاسخگو باشند. سکوت در برابر ظلم و فساد و یاری کننده مفسدان و ظالمان از بزرگ ترین گناه هاست و سرنوشت شومی در انتظار آنان خواهد بود./980/ب902/گ
ارسال نظرات