۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۹۰
با حضور اندیشمندان جهان اسلام؛

کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع جهانی شیعه شناسی از برگزاری کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی با حضور اندیشمندان بیش از بیست کشور جهان با سخنرانی حضرت آیت‌الله نوری همدانی خبر داد.
عدير غدير، جشن عيد غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی، رییس مجمع جهانی شیعه شناسی، در جمع خبرنگاران، مکتب اسلام را مترقی و جهان شمول دانست و ابراز کرد: بحث خاتمیت پیامبر اکرم(ص) و امامت و ولایت از ویژگی بزرگ دین اسلام است که سبب برتری از دیگر ادیان شده است.

حجت‌الاسلام انصاری بویراحمدی، خاطرنشان کرد: بعد از مصیبت‌های فراوانی که ائمه اطهار(ع) متحمل شدند و قرن‌ها اسلام و شیعه در مظلومیت به سر برد، پرچم اسلام ناب با هدایت بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) دوباره برافراشته شد و انقلاب اسلامی امید و نشاط را در دل مسلمانان به وجود آورد.

رییس مجمع جهانی شیعه شناسی، بیداری اسلامی را یکی از آثار و پیامدهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه عنوان کرد و افزود: به برکت غدیر مسلمانان بیدار شده‌اند و ما معتقدیم که رویدادهای مهم جهان اسلام مرتبط با فرهنگ غدیر است .

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اهمیت بزرگداشت غدیر و توجه ویژه به این روز عظیم خاطرنشان کرد: در همین راستا مجمع جهانی شیعه شناسی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،جامعة المصطفی، صدا و سیما و نیروی انتظامی، کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی را برگزار می‌کند.

رییس مجمع جهانی شیعه شناسی، از برگزاری کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی با حضور اندیشمندان بیش از بیست کشور جهان خبر داد و تصریح کرد: روز 5 شنبه بیست و ششم آبان ماه از ساعت 9 ـ 12 در سالن قدس مدرسه امام خمینی(ره) این همایش برگزار خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: در این همایش حضرت آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله علوی بروجردی و حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی به تبیین اهمیت و فضایل غدیر خواهند پرداخت، همچنین کمیسیون تخصصی این کنگره با حضور نخبگان کشورهای اسلامی که صاحب نظر در موضوع غدیر و بیداری اسلامی هستند، بعد از ظهر همان روز در مجمع جهانی شیعه شناسی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی به منظور باز خوانی و تعمیق بخشیدن به عظمت و زوایای مختلف فرهنگ غدیر برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این کنگره با دعوت از نخبگان، محققان و پژوهشگران جهان اسلام قصد داریم به بررسی گفته‌ها و ناگفته‌های غدیر، همچنین تاثیر آن بر بیداری اسلامی بپردازیم.

حجت‌الاسلام انصاری بویراحمدی، همچنین عنوان کرد: در رابطه با کنگره غدیر و بیداری اسلامی، مقالات فراوانی از اندیشمندان جهان اسلام به دست ما رسیده است که برخی از آنها در کتاب ویژه این کنگره به چاپ رسیده است و تعدادی هم به صورت خلاصه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت./927/پ202/ص
ارسال نظرات