۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۱۶۷۹۲

برگزاری همایش توانمندسازی ستادهای امربه معروف در زاهدان

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش تبیین رویکرد، راهبردها و توانمند‌سازی ستاد‌های احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
امر به معروف همايش امر به معروف و نهي از منکر در زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمدرضا مقدسی، جانشین معاونت سازمان‌های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، در دومین همایش تبیین رویکرد، راهبردها و توانمند‌سازی ستاد‌های احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سیستان و بلوچستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان‌ برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کریم یکهزار و چهارصد آیه درباره ی امر به معروف و نهی از منکر است و ما باید معروف ها را گسترش و منکر ها را تذکر بدهیم.

وی، با اشاره به رهنمود‌های امام خامنه‌ای بر گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ تأکید بر گسترش تذکر لسانی از سوی ‌همه افراد و اقشار جامعه و تهیه مطالب آموزشی مناسب با هر محیط را راهکاری مفید دانست.

حجت الاسلام مقدسی، با بیان این‌که‌ در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی هدف اصلی است، خاطر‌نشان کرد: نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند فعالیت‌های تبلیغی در جامعه است و در 40 شهر کشور این‌گونه فعالیت‌ها جواب مثبت داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، نیز در این همایش به بیان اهمیت و 14 شیوه آسان و کاربردی امر به معروف ونهی از منکر پرداخت و از مسؤولین امر در استان خواست با اهتمام جدی و بینش جدی و علمی به این مقوله توجه داشته باشند.

همچنین حبیب لک‌زایی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سیستان و بلوچستان، از انتشار و توزیع 15 هزار جلد کتاب ترنم تذکر خبر داد.

حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش و در گفت‌وگو با مسؤولان و کارگروه های امر به معروف ونهی از منکر ترویج و همگانی کردن این فریضه را در جامعه روشی مناسب و مستحکم در برابر جنگ نرم دشمن دانست و از انجام برنامه های متعددی در آینده جهت احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان زاهدان خبر داد.

گفتنی است، دومین همایش تبیین رویکرد، راهبردها و توانمند سازی ستاد های احیای امربه معروف و نهی از منکر استان سیستان وبلوچستان، ائمه جمعه، سردار علیرضا عظیمی جاهد، فرمانده سپاه سلمان استان، فرمانداران و برخی مسؤولین استانی در سالن همایش امام رضا‌(ع) شهرستان زاهدان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیر کل اوقاف وامور خیریه سیستان و بلوچستان نیز طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان به عنوان رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زاهدان معرفی شد./940/202/س
ارسال نظرات