۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۶۷۹۴
به همت پایگاه اطلاع رسانی راسخون:

پیمان ولایت در فضای مجازی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اطلاع رسانی راسخون ویژه نامه پیمان ولایت را به مناسبت عید سعید غدیر منتشر کرد.
غدير


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی راسخون به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ غدیر، ویژه نامه پیمان ولایت را منتشر کرد.

این ویژه نامه دارای بخش‌های همچون مقالات، شعر و مولودى است.

در بخش مقالات در مطلبی با عنوان شواهدی محکم بر اراده ولایت از حدیث غدیر می خوانیم: حدیث غدیر از نظر سند قابل مناقشه نیست و از احادیث متواتر است،بلکه داراى تواترى در حد بالا است به گونه‏یى که متجاوز از 100 تن از صحابه آن را روایت کرده‏اند.علامه امینى در جلد اول کتاب ارزشمند«الغدیر»110 تن از صحابه را نام برده و مدارک و منابع آن را از اهل سنت آورده است و 84 تن از تابعین و 360 تن از علماء و راویانى که طى قرنها این حدیث را روایت کردند نیز در همان کتاب ذکر کرده است و دانشمندانى طرق حدیث غدیر را در کتابهاى مستقلى آورده‏اند از جمله طبرى و ابن عقده که هر کدام کتاب مستقلى در این زمینه تألیف کردند.مؤلف کتاب ینابیع المودة نقل مى‏کند از امام الحرمین ابى المعالى جوینى استاد غزالى که مى‏گوید:در یک مغازه صحافى کتابى در دست صحافى بود که روى آن نوشته بود المجلد الثامن و العشرون فى طرق حدیث الغدیر و یتلوه المجلد التاسع و العشرون یعنى جلد 28 در طرق حدیث غدیر و بدنبال آن جلد 29 خواهد آمد .بنابراین این حدیث قطعى‏ترین حدیث یا از قطعى‏ترین احادیث پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم به شمار مى‏آید.

چرا اهل سنّت حدیث غدیر را نقل نکرده اند؟ غدیر در قرآن ،غدیر و فلسفه سیاسى اسلام ،غدیر در دعاها و زیارات، زمینه‏هاى تاریخى حادثه غدیر، حدیث غدیر ، حدیث غدیر ،حماسه غدیر در آئینه سرایندگان ،حکومت حضرت على(ع) در اندیشه امام خمینى(ره) ،امام شناسى از دیدگاه شیعه از دیگر مقالاتی است که در این ویژه نامه گرد آوری شده است.

در بخشی از مقاله ای که با عنوان سند غدیر (طبری و کتاب طرق حدیث غدیر) در این ویژه نامه درج است، آمده است:
حادثه غدیر، یگانه سند ولایت علی(علیه السلام) نیست‌، بلکه مهم‌ترین و مشهورترین سند در این بارهاست‌. از حوادث مهم تاریخ اسلام‌، شاید کمتر حادثه‌ای بتوان یافت که از نظر شدت و کثرت‌روات و اعتبار اسناد، به پای حادثه غدیر برسد. اما غدیر را عمدتاً محدثان نقل کرده‌اند، و لذاجای طرح آن عملاً کتب حدیث و فضائل‌، شناخته شده است‌. و از طرف بسیاری از مورخان وسیره‌نویسان دچار سانسور شده است‌!
این مورخان که سفر رسول‌ خدا به حجة‌الوداع را به تفصیل و با تمام جزئیات و منزل به‌منزل گزارش کرده‌اند؛ در گزارش بازگشت از این سفر، حوادث بین راه را درز گرفته پیامبر اسلام وصدهزار نفر مسلمان را به صورت جهشی‌، از مکه وارد مدینه کرده‌اند! گویی هیچ حادثه‌ای دربین راه اتفاق نیفتاده است‌!
در این جا نظرها بیش از هر مورخ‌، متوجه طبری می‌شود که با وجود آن که در تاریخ خودقضایا و حوادث را به تفصیل و به طرق متعدد گزارش کرده اما ـ برخلاف انتظار ـ حادثه غدیر رامنعکس نکرده است‌، و این‌، جای سؤال دارد!
پاسخی که به این سؤال داده می‌شود، این است که طبری کتابی مستقل درباره این حادثه‌، وبه منظور اثبات ولایت علی(علیه السلام) تألیف کرده است‌.

در بخش لینک ها دیگر، علاقمندان می توانند از آلبوم امام علی(ع)، پیامک های عید غدیر، پرسش و پاسخ های امام علی(ع)، کتایخانه راسخون ـ چهارده قرن با غدیر، کتایخانه راسخون ـ غدیر عید دعا و محبت‏‏، کارت پستال های عید غدیر خم ،سایت مذهبی غدیر خم، احادیث امام علی(ع) بهرمند شود.

این ویژه نامه در فضای مجازی به نشانی
http://www.rasekhoon.net برای علاقمندان قابل دسترسی است /909/پ202/ع

ارسال نظرات