۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۶۸۱۱

تجلیل خطیب جمعه نجف از رهبر معظم انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف از حمایت مقام معظم رهبری از تبلیغ جهانی فرهنگ اهل بیت (ع) تقدیر و تشکر کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف ديدار حجت الاسلام اختري با قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد حسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت که به عراق سفر کرده است با حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در دفتر وی در نجف دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام قبانچی در این دیدار وضعیت حوزه علمیه نجف را مطلوب توصیف کرد و گفت: وضعیت حوزه علمیه نجف اشرف بسیار خوب است و این شهر از لحاظ علمی در پیشرفت قابل ملاحظه ای قرار دارد.

وی با اشاره به گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) در سراسر جهان افزود: طلاب علوم دینی امروزه به صورت آزادانه در سراسر جهان به فعالیت می پردازند و با سفرهای تبلیغی که به کشورهای مختلف انجام می دهند، می توانند فرهنگ اهل بیت (ع) را تبلیغ کنند.

خطیب جمعه نجف از دشمنی نظام دیکتاتوری صدام با حوزه های علمیه یاد کرد و اظهار داشت: نظام دیکتاتوری سابق دشمنی های فراوانی را علیه حوزه های علمیه و مراکز اسلامی روا داشت و به همین دلیل بود که بسیاری از علما مجبور به ترک وطن و مهاجرت کرده و هزاران تن از طلاب علوم دینی نیز بازداشت و اعدام شدند.

سید صدرالدین قبانچی درباره آخرین تحولات داخلی در عراق تصریح کرد: عراق توانست به موفقیت های بزرگی در زمینه های سیاسی و امنیتی دست یابد و همه بحران هایی که با آن روبرو بود را از میان راه بردارد.

استاد حوزه علمیه نجف خروج اشغالگران را مایه افتخار خواند و ادامه داد: خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق مایه افتخار است و نشان می دهد که عراقی ها توانسته اند استقلال خود را به سرعت بازپس گیرند.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی از حمایت های مقام معظم رهبری از جنبش جهانی تبلیغ فرهنگ اهل بیت (ع) تقدیر کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله خامنه ای تلاش های فراوانی از جنبش تبلیغی نشر فرهنگ اهل بیت (ع) در سراسر جهان داشته اند و این امر ستودنی است./980/ب902/گ
ارسال نظرات