۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۱۶۸۴۲

تاکید امام جمعه تبریز بر بازگشت روحانیان به موطن خود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر رفع مشکل کمبود روحانی در استان تصریح کرد: گسترش حوزه های علمیه، بازگشت روحانیان هجرت کرده به شهرها و روستاهای خود و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه از مهمترین برنامه های مرکز مدیریت استان است.
آيت الله شبستري



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار روحانیان طرح هجرت و مستقر استان اظهار داشت: غدیر خم روزی است که کفار مایوس شده و آروزی نابودی اسلام را به گور بردند.

وی با اشاره به خیال باطل دشمنان صدر اسلام خاطر نشان کرد: دشمنان و منافقان آن دوران به خیال خود؛ فمر می کردند بعد ارتحال پیامبر اکرم(ص) فاتحه اسلام را خوانده می شود، اما واقعه غدیر نشان داد که اسلام قائم به شخص نیست.

آیت الله شبستری با بیان اینکه علامه امینی در کتاب شریف الغدیر 13 روایت از کتب عامه اهل سنت مطرح می کند که آیه « الیوم اکمل ... » مربوط به روز غدیرخم است، ادامه داد: ولایت امیرالمؤمنین قبل از غدیرخم هم بارها گفته شده بود، اما برخی در برابر امانت ولایت بسیار ناسپاسی و پشت به غدیر و سفارش پیامبر اسلام کردند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه تکذیب برخی صحابه در زمینه ولایت امام علی (ع) گفت: این خیانت برخی از افراد نسبت به امانت ولایت مصداق جاهل بودن بشر است و متاسفانه این خیانت‌ها نتایج تلخی در تاریخ رقم زد.

وی با تاکید بر اینکه بدون رهبری الهی دین ناقص بود، ولو اینکه بهترین قوانین تدوین و اجرایی شود، ادامه داد: باید شکرگزار اصل نعمت ولایت فقیه باشیم، امروز به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت روحانیت بار دیگر مساله رهبری الهی مطرح شد، ولایت فقیه ادامه ولایت انبیاء و ائمه اطهار است، این هنر ملت قهرمان ایران بود که توانستند این اصل مسلم اسلام که مهجور مانده بود را به مرحله عینیت برسانند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه ولی فقیه زمان از شجاعت و صلابت لازم برخوردار است، تصریح کرد: همگان شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به تهدیدات روزهای اخیر دشمنان گفتند، اگر قدرتی ایران اسلامی رل تهدید کند، با سیلی محکم ملت رو به رو خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از سخنان رهبری موضع دشمنان کاملا عوض شد، گفت: مصداق بارز رهبری مدیر، باکفایت، مدبر، شجاع و آگاه به مسائل کشوری و بین المللی مقام معظم رهبری هستند، از این رو بایستی این امر بیش از گذشته در محافل و مجالس مختلف مطرح شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: شکرگزاری از نعمت زمانی محقق خواهد شد که آن نعمت را به خوبی بشناسیم، البته وحدت نیز بایستی با محوریت ولایت فقیه باشد، تنها با تبعیت محض از رهبری می توان در برابر توطئه های شوم دشمنان مقابله کرد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت خطیر روحانیت در مقابله با ناتوی فرهنگی غرب اظهار داشت: دشمنان اسلام به دنبال استحاله فرهنگی جوانان ایرانی هستند، بایستی با آگاهی به مسائل و علوم روز پاسخگوی شبهات جوانان باشید.

وی حضور معنوی روحانیت در روستاهای دورافتاده را بسیار مغتنم دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور روحانیت در شهرها و روستاهای شور افزایش یافته، اما هنوز بسیاری از روستاهای استان از وجود روحانیان محروم هستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر رفع مشکل کمبود روحانی در استان تصریح کرد: گسترش حوزه های علمیه، بازگشت روحانیان هجرت کرده به شهرها و روستاهای خود و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه از مهمترین برنامه های مرکز مدیریت استان است./935/پ202/ص

ارسال نظرات