۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۸۵۳
در آینده ای نزدیک؛

آیت الله هاشمی شاهرودی به نجف اشرف سفر می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله محمود هاشمی شاهرودی در آینده ای نزدیک به نجف اشرف سفر خواهد کرد.
آيت الله محمود هاشمي شاهرودي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمود البغدادی، نماینده آیت الله محمود هاشمی شاهرودی در مصاحبه با خبرگزاری السومریه عراق از سفر قریب الوقوع عضو خبرگان رهبری به این کشور خبر داد.

وی در این باره گفت: آیت الله محمود هاشمی شاهرودی به احتمال بسیار زیاد در آینده ای نزدیک به نجف اشرف سفر خواهد کرد، ولی قصد اقامت دائمی در این شهر را ندارد.

البغدادی افزود: برای همگان آشکار است که آیت الله شاهرودی در سن 27 سالگی توانست اجتهاد خود را از استادش یعنی شهید محمد باقر صدر به صورت کتبی بدست آورد و هیچ کس نمی تواند نسبت به اجتهادی وی شک و تردید کرده و این امر را تکذیب کند، زیرا دستخط و مهر شهید صدر در اختیار آیت الله شاهرودی قرار دارد.

وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر وابستگی های سیاسی آیت الله شاهرودی تصریح کرد: آیت الله شاهردی از هیچ گروه و حزب عراقی حمایت نمی کند و بدون اینکه تحت تاثیر فشارهای احزاب قرار گیرد به فعالیت های خود جهت خدمت به مردم ادامه می دهد و تصمیمات خود را با استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید می گیرد.

شیخ محمود البغدادی از هدف حضور آیت الله شاهرودی در نجف اشرف یاد کرد و اظهار داشت: این عالم تنها برای خدمت گزاری به شهروندان شیعه به عراق نمی آید، بلکه افزایش همبستگی ملی که مورد رضایت ملت و کشور باشد از اهداف اصلی سفر وی به عراق است.

گفتنی است دفتر آیت الله محمود هاشمی شاهرودی، ماه گذشته با حضور نمایندگان مراجع تقلید و جمع کثیری از طلاب حوزه علمیه در نجف اشرف افتتاح شد./980/ب901/گ
ارسال نظرات