۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۶۹۱۱
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

ادعای دخالت ایران در امور داخلی بحرین ناشی از دشمنی با این کشور است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، ادعای دخالت ایران در امور داخلی این کشور را ناشی از دشمنی آل خلیفه با ایران خواند.
شيخ علي سلمان خطيب جمعه قفول و دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در مصاحبه با روزنامه الیوم السابع مصر، اقدامات نظام آل خلیفه برای گسترش فتنه های مذهبی در این کشور را به شدت محکوم کرد و گفت: نظام بحرین به شدت در تلاش است تا جدایی میان شهروندان سنی و شیعه را محقق سازد تا بدینوسیله به خاموشی جنش انقلابی در این کشور دست یابد. با وجود اینکه شهروندان سنی در وضعیت بسیار بهتری قرار دارند و از توجه بیشتر مقامات برخوردار هستند، لیکن ما شیعیان بر لزوم همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان این دو مذهب تاکید می کنیم.

وی افزود: مطالبات انقلاب بحرین مورد پذیرش شیعیان و سنی های بحرین است و هیچ طایفه گری در این خواسته ها مشاهده نمی شود، در صورتی که انقلابیون خواستار برپایی دولتی اسلامی بر پایه ولایت فقیه بودند می توانستیم که این انقلاب را طایفه ای بخوانیم، ولی مطالبات ملت بحرین کاملا انسانی و مبتنی بر دموکراسی های موجود در جهان است.

حجت الاسلام علی سلمان دخالت ایران در امور داخلی بحرین را رد کرد و اظهار داشت: ایران هیچ گاه از قیام شیعیان در بحرین حمایت نکرده و تنها کاری که این کشور انجام می دهد پوشش خبرهای اعتراضات در بحرین است و همین اقدام را در انقلاب های مصر و تونس نیز انجام داد.

دبیرکل جمعیت الوفاق با اشاره به اذعان جهانیان نسبت به عدم دخالت ایران در انقلاب بحرین تصریح کرد: سازمان های اطلاعاتی آمریکا و اروپا نیز به بررسی ادعاهای دولت مبنی بر دخالت ایران در حوادث بحرین پرداخته و به این نتیجه رسیدند که ایران هیچ دخالتی در این قیام ندارد و اعتراضات انجام گرفته در بحرین کاملا ملی است و ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشور نیز به دلیل دشمنی با جمهوری اسلامی ایران رخ می دهد.

وی نظام آل خلیفه را به برآورده ساختن خواسته های ملت فراخواند و تاکید کرد: دولت در سال 2001 به ملت قول داد که مجلسی با صلاحیت های کامل را تدارک بیند و نظام سلطنت مشروطه را بر کشور حاکم سازد، ولی هیچ کدام از این وعده ها محقق نشد و نصیحت های معارضان به نظام مبنی بر اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی نیز تاکنون مثمر ثمر واقع نشده است.

شیخ علی سلمان ادامه داد: جمعیت الوفاق بارها اعلام کرده که در پی تطبیق ولایت فقیه در بحرین یا تاسیس دولتی دینی نیست، بلکه دولتی اجتماعی و دموکراسی که به قشر، مذاهب و اندیشه های مختلف احترام گذاشته و حقوق کامل شهروندان را در اختیار آنان قرار دهد را خواستار است.

گفتنی است با وجود اینکه علمای شیعه بحرین بارها اعلام کردند که قصد برپایی نظام ولایت فقیه در این کشور را ندارند، اما مقامات آل خلیفه انقلابیون را به تلاش جهت برپایی نظام ولایت فقیه و ایران را به حمایت از اعتراضات انجام گرفته در این کشور متهم می کنند./980/ب901/گ
ارسال نظرات