۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۹۳۹

گردهمایی روحانیان شیعه و سنی نمین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گردهمایی روحانیان شیعه و سنی نمین، رسالت روحانیت در تقویت وحدت را بسیار با اهمیت دانست.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، اردبیل امروز در گردهمایی روحانیان شیعه و سنی نمین اظهار داشت عید غدیر خم، را عید امامت و ولایت و همچنین روز وحدت و همبستگی مسلمین دانست و اظهار داشت: در موضوع غدیر خم میان شیعه و سنی نقطه اشتراک محوری در رابطه با محبت رسول الله(ص) نسبت به حضرت علی(ع) وجود دارد که بایستی تبیین و تشریح شود.

وی با تاکید بر این که بیان یک‌طرفه مسائل و نگاه افراطی و تفریطی سبب واگرایی جامعه اسلامی خواهد شد، تصریح کرد: دین و آموزه‌های دینی اگر به صورت یک‌طرفه بیان شود مورد سوء استفاده دشمنان و زمینه بی‌اعتمادی مردم را فراهم کرده و روز به روز نیز بر دامنه بی‌اعتمادی‌ها و نداشتن توجه به اصول دینی افزوده می‌شود.

حجت الاسلام ستوده خاطر نشان کرد: برخی از روحانیان و عالمان از بیان حقیقت و چهره واقعی دین خودداری می‌کنند و سعی دارند بیشتر با نظر عوام و مطابق با پسند آنها سخنرانی کنند در حالی که اصل دین غیر از این است، نبی مکرم اسلام و حضرت علی(ع) به عنوان پیشوایان دین اسلام همه جنبه‌های دینی را به مردم با روشنی و شفافیت تبیین و تشریح کردند.

وی با تأکید بر این که نباید با بیان غلوآمیز برخی از وجوه دین اسلام و چهره زیبای آن را زشت نشان داد، ادامه داد: تغافل و محافظه‌کاری به عنوان آفت دین اسلام در بیان احکام اسلامی است، روحانیان و مبلغان دینی باید با بیان حقایق دین اسلام مردم را با چهره زیبای این دین الهی آشنا کرده و اصول اساسی این دین را نیز تبیین و تشریح کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل رسالت روحانیت شیعه و سنی در تقویت وحدت را بسیار با اهمیت دانست و افزود: غدیر منبع و منشأ این وحدت است و امت اسلامی باید از این سرچشمه ارزشمند به شایستگی دفاع کرده و حقیقت آن را درک کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات