۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۹۷۰

عامل انفجار حرم امامین عسکریین اعدام شد

خبرگزاری رسا ـ تروریست تونسی و 11 جنایت کار دیگر که حرم امامین عسکریین (ع) را منجر کرده بودند، روز گذشته اعدام شدند.
حرم امامين عسکريين در سامرا
به گزارش خبرگزاری رسا، عوامل انفجار بارگاه ملکوتی امامین عسکریین (ع) در سامرا، روز گذشته به سزای جنایت و گستاخی خود رسیده و اعدام شدند.

بوشو ابراهیم، معاون وزیر دادگستری عراق با ذکر خبر فوق گفت: وزارت دادگستری، روز حکم اعدام صادره از سوی دادگاه عراق علیه گروهی که جنایت انفجار بارگاه امامین عسکریین (ع) در سال 2006 را مرتکب شدند اجرا کرد که یسری فاخر، مسوول اصلی جنایت نیز در این میان به دار آویخته شد.

وی افزود: حکم اعدام این جنایت کاران، روز چهارشنبه و پس از تکمیل تدابیر قانونی به اجرا درآمد.

گفتنی است این جنایت کاران در جنایتی بی شرمانه با الگو گرفتن از جنایت وهابیت علیه قبرستان بقیع و قبور ائمه اطهار (ع) در این قبرستان، در سال 2006 میلادی اقدام به انفجار بارگاه ملکوتی امامین عسکریین (ع) در سامرا کردند.

این جنایت، موجی از تنش و آشوب را در عراق پدید آورد تا جایی که جهانیان بر بروز جنگ داخلی در این کشور مطمئن بودند، ولی رهنمودهای مراجع تقلید خصوصا حضرت آیت الله سید علی سیستانی و تلاش های شبانه روزی این مرجع تقلید سبب شد تا عراق از جنگی داخلی که ممکن بود این کشور را به ویرانی کامل برساند نجات یابد.

حضرت آیت الله سیستانی از شیعیان خواست تا آرامش خود را حفظ کرده و از وقوع در فتنه های مذهبی که هدف اصلی دشمنان از این جنایت بود دوری کنند.

شیعیان عراق نیز که از انفجار حرم امام خود به شدت خشمگین بودند از فرامین این مرجع تقلید اطاعت کرده و از خشونت و درگیری اجتناب کردند./980/ب902ظط
ارسال نظرات