۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۱۷۰۴۵

بانوان مسلمان در هواپیمایی ایرفرانس مجبور به برداشتن روبنده نیستند

خبرگزاری رسا ـ وکلای خطوط هوایی فرانسه اعلام کردند: قانون منع روبنده و برقع تنها روی زمین قابل اجرا است، خدمه پرواز ایرفرانس نمی‌توانند زنان مسلمان را وادار به برداشتن روبنده خود کنند.
برقع
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از یورواسلام، وکلای ایرفرانس می گویند: خدمه پرواز در هواپیما نمی توانند از مسافرانی که صورت خود را پوشانده اند بخواهند صورتشان را نمایان کنند چرا که این قانون تنها روی زمین قابل اجرا است.

گفتنی است، بر اساس قانون جدید در فرانسه استفاده از روبنده و برقع برای بانوان مسلمان ممنوع و در صورت استفاده فرد جریمه و بازداشت می شود.

خطوط هوایی فرانسه می افزاید: زمانی که افرادی که روبنده می پوشند از محل بازرسی امنیتی گذشته باشند هیچ مشکلی با پوشیدن روبنده از سوی آنها ندارند.

مسافران مسلمان روبنده پوش در فرانسه تا زمانی که روی زمین هستند باید از قوانین فرانسه پیروی کرده و روبنده خود را هنگام انتظار پروازهای خود بردارند اما زمانی که وارد هواپیما می شوند می توانند روبنده خود را حفظ کنند.

لازم به ذکر است، فرانسه اولین کشوری بود که قانون منع روبنده را اجرایی کرد از آن زمان این قانون در بلژیک و هلند نیز به اجرا در آمده است./982/ب903/گ
ارسال نظرات