۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۰۶۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

مراسم شیرخوارگان حسینی یکی از جریان‌های بزرگ فرهنگی شیعه است

خبرگزاری رسا ـ مجمع بزرگداشت جهانی مقام حضرت علی اصغر‌(ع) با حضور آیت الله باریک بین در قزوین برگزار شد.
همايش شيرخوارگان حسيني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، شب گذشته در مراسم مجمع بزرگداشت جهانی مقام حضرت علی اصغر‌(ع) که در این اداره کل برگزار شد، گفت: این مجمع همزمان با صد شهر اسلامی جهان در قزوین برگزار شده است.

وی با بیان این که روز جهانی حضرت علی اصغر(ع)، تقویم معنوی عاشورا و محور بزرگ‌ترین تهییج غیرت شیعی است، افزود: هزاران نفر از عاشقان اهل بیت(ع) و مکتب حسینی به طور همزمان، آرمان متعالی شیعه و مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) را فریاد می‌زنند.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش های فرهنگ عاشورا و اهداف والای امام حسین‌(ع) است تا به آرامش روحی دست یابد، ادامه داد:  حماسه حسینی باید به عنوان یک مکتب اسلامی در بین مسلمانان شناخته شود و شناخت امام حسین‌(ع) نباید تنها به روز عاشورا و شهادت آن امام معطوف شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که فرهنگ عاشورا را باید آن گونه که هست به مردم معرفی کرد، اظهار داشت: جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش های عاشورا و اهداف والای امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام نعمت الهی در بخش دیگری از سخنان به مسأله غدیر و ولایت اشاره کرد و با بیان این که غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه سرنوشت بشریت در غدیر رقم خورد و هویت انسان معنا یافت، گفت: همان‌گونه که هویت تشریعی الهی از سوی ائمه جاری شد، فیض تشریعی الهی نیز به واسطه امامان در زندگی انسان ها جریان پیدا می کند.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی نیز به واسطه غدیر پویا شد و با حرکت بزرگی که از سوی امام راحل در رهبری انقلابی برگرفته از آموزه های اسلامی و قرآنی بنیان نهاده شد، همه برنامه های دنیا بر هم خورد و اکنون این انقلاب به الگوی دیگر کشورها تبدیل شده است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین نیز در این مجمع از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی 11 آذر ماه امسال در استان خبر داد و گفت: این همایش در بیش از 800 شهر ایران، حدود 25 کشور و صشهر جهان در سال گذشته اجرا شد و در استان قزوین نیز این مراسم در ماه محرم سال گذشته در 35 نقطه برگزار شد.

رضا صدیقی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین با اشاره به این که امسال مجمع جهانی سربندهایی با نام مبارک «یا صاحب‌الزمان» طراحی کرده است تا از این سربندها برای نوزادان شرکت کننده در این مراسم استفاده شود، گفت: رسانه‌های دشمن، از بازتاب جهانی این همایش نگرانی دارند و تاکنون موضع‌گیری تندی را علیه این همایش داشتند و از جهانی شدن این تفکر و ایده هراس دارند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین با بیان این که کار بازسازی حرم طفلان مسلم به استان واگذار شده است و کارهای ارزشمندی با کمک‌های مردمی در آنجا صورت گرفته است، ادامه داد: پس از ساخت و انتقال مناره‌های حرم طفلان مسلم در قزوین، عملیات نصب صورت گرفته و اکنون نیز در مرحله پایانی و آبکاری طلای آنها هستیم./950/پ202/س

ارسال نظرات