۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۱۷۰۸۶
متفکر مسلمان اروپایی:

مسلمانان ساکن آمریکا باید شرایط کنونی را تغییر دهند

خبرگزاری رسا ـ طارق رمضان، از جمله دانشمندان جهان اسلام در اروپا از اوضاع و شرایط کنونی در آمریکا علیه مسلمانان ابراز نگرانی و خواستار تغییر این وضعیت شد.
طارق رمضان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اسلام آن لاین، طارق رمضان یکی از علمای برجسته مسلمان می گوید: مسلمانان آمریکا نقش اساسی و مهمی در جامعه دارند و آنها باید وضعیت کنونی که علیه آنان می باشد را تغییر دهند.

وی افزود: مسلمانان باید با الهام از معنویت، اخلاق، ارزش ها و احترام به انسان دین اسلام را در جامعه آمریکایی و میان شهروندان گسترش دهند.

این دانشمند مسلمان ادامه داد: مسلمانان باید درک عمیقی از سنت اسلامی خود و همچنین درک درستی از تاریخ آمریکا داشته باشند تا بتوانند حضور مسلمانان را نهادینه کنند و به درستی با شهروندان آمریکایی با دیگر مذاهب ارتباط برقرار کنند.

رمضان گفت: متاسفانه رسانه های غربی به شدت اسلام را مورد هدف قرار داده اند و تبلیغات گسترده منفی و هجمه های غلط به راه انداخته اند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: رهبران دینی و جوامع اسلامی باید با محور قرار دادن قرآن، احادیث نبوی و سنت نبوی، وحدت و همبستگی را میان یکدیگر حفظ کنند.

رمضان گفت: با توجه به احادیث پیامبر اسلام(ص)، مسلمانان با معنویت و ایمان قوی می توانند جهان را تغییر دهند. بنابراین نقش علما و امامان مساجد در این دگرگونی بسیار است.

لازم به ذکر است طارق رمضان استاد مطالعات اسلامی معاصر در دانشگاه آکسفورد می‌باشد. وی همچنین نوهٔ حسن البنا، بنیان‌گذار اخوان‌المسلمین است. او که در مباحثه‌ها و مناظرات مربوط به اسلام در غرب و جهان نقشی فعال دارد، در سال 2004 توسط هفته نامه «تایم» به عنوان یکی از صد شخصیت تأثیرگذار در جهان معرفی شد./982/ب902/گ
ارسال نظرات