۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۷۴۱۱
همزمان با ماه محرم صورت می‌گیرد؛

حضور هزار و 200 مبلغ دینی در مناطق شهری و روستایی آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان با ایام سوگواری ماه محرم یک هزار و 200 مبلغ دینی به مناطق شهری و روستایی استان اعزام می شود.
اعزام مبلغ/1
حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی و عضو شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین‌(ع) اظهار داشت: یک هزار و 200 نفر از علما‌، روحانیون و طلاب در این ایام به عنوان مبلغ در مناطق شهری و روستایی حاضر می شوند.

وی ادامه داد: مبلغان ساماندهی شده شامل مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم، ادارات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان و همچنین روحانیون طرح هجرت و مستقر است.

امام جمعه موقت ارومیه تعداد مبلغان اعزامی از قم را حدود چهارصد نفر اعلام و خاطرنشان کرد: براساس تصمیم شورای تبلیغ استان و نیازسنجی های صورت گرفته مبلغان در مناطق تعیین شده حضور می یابند.

حجت الاسلام فخری برپایی نماز اول وقت، سخنرانی و بیان معارف اسلامی، تبلیغ چهره به چهره، مشاوره به جوانان و خانواده‌ها، برپایی مراسم دعا، زیارت و عزاداری و جهت دهی و نظارت بر هیأت‌های مذهبی را از وظایف تبلیغی مبلغان در ایام محرم عنوان کرد.

این مقام مسؤول با تاکید بر ضرورت بیان مسائل روز از سوی مبلغان خاطرنشان کرد: مبلغان در این فرصت ضمن پرداختن به اهمیت قیام حسینی و بزرگداشت عاشورا در زندگی مسلمانان و تاریخ جهان، جایگاه قرآن، آموزه های دینی و مساجد در جامعه از مسایلی هچون فضای مجازی، تهاجم فرهنگی، ابتذال و فساد اخلاقی فرهنگ غرب، ضرورت دشمن شناسی و معرفی دشمنان مسلمین غافل نشوند.

وی تبیین انقلاب مسلمانان جهان و ارتباط آن با انقلاب اسلامی و فرهنگ عاشورا و همچنین جایگاه ولی فقیه را از نکاتی عنوان کرد که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

حجت الاسلام فخری عاشورا را تجلی آزادی خواهی و مبارزه با ظلم دانست و افزود: همانطور که امام حسین‌(ع) در وصیت نامه خود فرموده اند‌«‌عاشورا برای اصلاح امت رسول اکرم و امر به معروف و نهی از منکر است.»

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان با بیان این‌که امسال مراسم عزارداری ماه محرم در یک هزار و 500 مسجد شهری و روستایی انجام می شود، گفت: در سطح استان یک هزار و 700 هیات مذهبی فعالیت دارد که با برگزاری مراسمات مختلف در سوگ سرور و سالار شهیدان به عزارداری خواهند پرداخت./936/ت302/س
ارسال نظرات