۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۵۲۲

هشدار یکی از علمای عراق نسبت به گسترش فساد در این کشور

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف از گسترش فساد اخلاقی و مالی در شهرهای عراق به شدت ابراز نگرانی کرد.
حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که امروز توسط حجت الاسلام شیخ علی نجفی، پسر وی در بیستمین همایش مبلغان در نجف اشرف قرائت شد از گسترش فساد در عراق به شدت انتقاد کرد و گفت: مراجع تقلید و حوزه علمیه نجف اشرف از عملکرد دولت به دلیل گسترش فساد مالی در سازمان های دولتی و انتشار فساد اخلاقی در جامعه ناراضی است.

وی افزود: پدیده فساد در ادارات دولتی، اسراف، اختلاس از دارایی های عمومی و نفوذ مفسدان در سراسر ارگان های دولتی گسترش یافته و تلاش برخی از افراد برای افزایش فساد اخلاقی در جامعه نیز کاملا نمایان شده است.

آیت الله نجفی تصریح کرد: وعده های مسوولان مبنی بر ریشه کن شدن نظام سابق و فساد آن محقق نشده و مغازه های فروش خمر و باشگاه های رقص در پایتخت و سایر کشورها در حال افزایش است. دولت همچنین قول داده بود که در شیوه های آموزشی مدارس که عقاید یک طایفه را به پیروان طایفه ای دیگر تحمیل می سازد تجدید نظر کند.

این مرجع تقلید با اشاره به قداست شهرهای نجف و کربلا اظهار داشت: عملکرد برخی از جوانان در شهرهای مقدس کربلا و نجف از حالت مرسوم خارج شده و بعضی از زنان نیز بدون حجاب شرعی و لباس های مناسب در خیابان ها حضور می یابند. مسوولان این دو شهر باید به شدت در برابر این پدیده ایستادگی کرده و از علمای دین و خطبا نیز می خواهم از تذکر نسبت به این امر غافل نشوند.

وی روحانیون را به حضور گسترده در میان مردم دعوت کرد و ادامه داد: علما باید تلاش کنند تا صنف های مختلف مردم را به حضور در شعائر دینی حسینی خصوصا روز عاشورا و اربعین حسینی حضور یابند و بسیار ضروری است که روحانیون ملبس نیز در این مراسم ها در کنار مردم حضور داشته باشند و با آنان در مسیرهای پیاده روی به سوی بارگاه امام حسین (ع) همراه شوند.

شیخ بشیر نجفی بر لزوم گسترش فرهنگ عاشورا تاکید کرد و بیان داشت: همگان باید فرهنگ عاشورا را پاس بدارند و از تلاش ها و فداکاری هایی بی نظیری که شیعیان امام حسین (ع) در داخل و خارج از عراق انجام می دهند و با جان و دارایی خود در حال ترسیخ مبانی انقلاب حسینی هستند تقدیر کنند.

این مرجع تقلید اهتمام به واجبات دینی را خواستار شد و گفت: مبلغان باید فرهنگ اهتمام به واجبات دینی و اولویت واجباتی نظیر نماز و حجاب را بر عزاداری حسینی با وجود همه اهمیت و عمقی که دارد را به مردم گوشزد کنند، زمان برگزاری مجالس عزاداری نیز نباید با وقت نماز همزمان شود و مردم از این فضیلت که از آموزه های پیامبر اکرم (ص) است غافل شوند.

وی از به نمایش گذاشتن واقعه عاشورا در خیابان ها انتقاد کرد و افزود: خطبا باید از به نمایش گذاشتن واقعه عاشورا در خیابان ها و اماکن عمومی جلوگیری کنند، زیرا هیچ فردی غیوری اجازه نمی دهد که یکی از بانوان آشنای خود در خیابان به ایفای نقش بپرازد. بسیاری از دست های پشت پرده می خواهند از این نمایشنامه ها برای ضربه زدن به شخصیت های الهی سوء استفاده کنند تا از نفوذ عاشورا در قلب مردم بکاهد و روحیه فداکاری در این راه را از مردم بگیرد.

آیت الله نجفی در بخش پایانی پیام خود از اهمیت امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و خاطر نشان ساخت: نهضت حسینی با هدف امر به معروف و نهی از منکر انجام گرفت و این وظیفه که هم اکنون در اختیار مبلغان حسینی قرار گرفته است گوارای وجودشان باد. امیدوارم که خداوند متعال توفیق ادای وظیفه به بهترین شکل ممکن را نصیب خطبا سازد و قدرت و عزم راسخ برای ادای واجب مقدس را به آنان عطا فرماید./980/ب902/گ
ارسال نظرات