۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۱۷۵۲۸
آیت الله حکیم:

عاشورا درس ایستادگی در برابر ظلم و استبداد است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، عاشورا را درس ایستادگی در برابر ظلم و استبداد توصیف کرد.
آيت الله سيد محمد سعيد حکيم
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که توسط سید علاء الدین حکیم، فرزند وی در بیستمین همایش مبلغان در نجف اشرف قرائت شد با اشاره به نقش عاشورا در حفظ دین گفت: گرامی داشتن یاد و خاطره عاشورا سبب حفظ دین مبین در برابر تهاجم های انجام گرفته علیه اسلام در طول تاریخ است.

وی افزود: با استفاده از واقعه عاشورا می توان درس ایستادگی در برابر ظالمان، طاغوت گران و مستبدین را فراگرفت و در برابر ظلم هایی که در جهان رخ می دهد ایستادگی کرد.

آیت الله حکیم از ایستادگی ملت عراق در برابر دیکتاتوری صدام یاد کرد و اظهار داشت: ملت عراق با الگو گرفتن از نهضت حسینی و فداکاری هایی که اباعبدالله (ع) به عرصه ظهور گذاشت در برابر ظلم و ستم های دیکتاتوری سابق که سال ها به طول انجامید ایستادگی کرد و پس از سرنگونی این نظام با هجمه های تروریستی علیه شعائر حسینی مواجه شد و با آنها به مقابله پرداخت.

این مرجع تقلید نیروهای امنیتی را به گسترش فعالیت برای حفظ امنیت عزاداران فراخواند و تصریح کرد: دستگاه های امنیتی باید در ماه محرم الحرام به شدت هوشیار باشند و اجرای احتمالی عملیات مسلحانه علیه هیئت های حسینی را ناکام بگذارند.

وی نسبت به برنامه ریزی گروه های تروریستی برای کشتار عزاداران هشدار داد و تاکید کرد: تروریست ها عادت کردند که هر سال در ماه محرم به اجرای عملیات تروریستی علیه تجمع مومنانی که یاد و خاطره شهادت امام حسین (ع) را گرامی می دارند بپردازند، بنابراین از نیروهای امنیتی می خواهم هوشیاری خود را در این ایام از دست ندهند و نسبت به فعالیت تروریست ها هوشیار باشند./980/ب902/گ
ارسال نظرات