۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۵۳۰
عضو خبرگان رهبری:

دوری از قرآن عامل مهم شکست ‌اعراب در جنگ 6 روزه با اسرائیل بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در تشریح تأثیر قرآن بر قلب انسان‌ها و اراده‌ها، به جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل و تصرف کشورهای مسلمان مصر، سوریه و اردن از سوی اسرائیل غاصب در این اندک زمان اشاره کرد و گفت: همراه نشدن مردم با قرآن سبب شکست اعراب و شکست‌ناپذیر متصور شدن اسرائیل غاصب در سالیان متمادی شد.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری،‌‌ امروز در نشست مدیران مؤسسات قرآنی با استاندار آذربایجان غربی افزود: با تلاش فعالان قرآنی و حمایت دولت قرآن از قبرستان‌ها و حاشیه، به متن جامعه آمده است.

وی با اشاره به آیات قرآن و احادیث و روایات، بر تربیت دینی و قرآنی فرزندان تأکید کرد و گفت: شریف‌ترین امت خداوند کسانی هستند که با قرآن انس گرفته و قرآن را یاد بگیرند و به دیگران نیز بیامورند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب آسمانی در پیشگیری از ناهنجاری‌ها و بهبود جوامع گفت: دوای درد بشریت در اختیار مسلمانان است، هرچه جامعه قرآن خوان و نماز خوان باشد، مشکلات آن جامعه در کم‌ترین حد خواهد بود.

به گفته این مقام مسؤول، همه ضد انقلاب‌ها و نوچه‌ها استکبار افراد بیگانه با قرآن و نماز هستند که نه پیشانی آنها با مهر و نه زبانشان با قرآن آشنا نیست.

وی در تشریح تاثیر قرآن بر قلب انسان‌ها و اراده‌ها، به جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل و تصرف کشورهای مسلمان مصر، سوریه و اردن از سوی اسرائیل غاصب در این اندک زمان اشاره و اذعان داشت: علت این شکست به روایت مرحوم استاد شهید مطهری عدم شرکت قرآن در این جنگ بود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تأکید کرد: همراه نشدن مردم با قرآن سبب شکست اعراب و شکست‌ناپذیر متصور شدن اسرائیل غاصب در سالیان متمادی شد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان که با حضور حدود یک هزار نفر از جوانان حزب الله هدایت می‌شد، تصریح کرد: جوانان حزب الله با قلبی آکنده از نور قرآن و با توسل به خداوند هیمنه چندین ساله اسرائیل غاصب را در هم کوبیدند و مسأله از نیل تا فرات را برای دشمنان دست نیافتنی کردند تا جایی که نصرالله فریاد زد‌«‌به خدا قسم اسرائیل از تار عنکبوت هم ضعیف‌تر است.»

وی تاکید کرد: به رهبری امام خمینی‌(ره) و با رسوخ قرآن به قلب و زندگی ملت ایران، سلطنت منفور از میان برداشته شد و امروز انقلاب اسلامی به عنوان سرمشق و الگو برای جهانیان مطرح است.

مفسر قرآن کریم در پایان با تأکید بر ضرورت گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان‌ ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی بیش از پیش در راستای ترویج فرهنگ قرآن در جامعه تلاش شود تا جایی که بیش از 90 درصد مردم استان قرآن‌خوان شوند.

گفتنی است، نشست مدیران و اعضای موسسات قرآنی استان ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمد کفیلویی، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از علما‌ و روحانیون استان در سالن شماره یک استانداری آذربایجان غربی برگزار شد./936/پ202/س

ارسال نظرات