۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۱۷۵۳۳

حمایت 637 میلیون تومانی اداره کل ارشاد از فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در عرض دو سال گذشته 637 میلیون تومان به مراکز قرآنی زیر پوشش این اداره کل اختصاص یافته است.
حمایت 637 میلیون تومانی اداره کل ارشاد از فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، ظهر امروز در نشست مدیران مؤسسات قرآنی با استاندار آذربایجان غربی با بیان این‌که عملکرد دولت نهم و دهم در خصوص فعالیت‌های دینی و قرآنی قابل توجه است، افزود: بحث اعتبارات ارتقای شاخص های فرهنگی، تشکیل کارگروه های ویژه در این حوزه نشان از توجه به فعالیت‌های دینی، مذهبی و قرآنی است.

وی با اشاره به وضع قوانین برای افزایش فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: اختصاص نیم درصد بودجه دستگاه‌ها به اعتبارات قرآنی یکی از این قوانین است که در 18 برنامه و 18 محور هزینه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان این‌که در عرض دو سال گذشته 637 میلیون تومان به مراکز قرآنی زیر پوشش این اداره کل اختصاص یافته است، اعلام کرد: دو 290 میلیون تومان در سال 88، 230 میلیون تومان در سال 89 و 117 میلیون تومان در شش ماهه نخست سال جاری در راستای حمایت از فعالیت‌های مراکز قرآنی تزریق شده است.

حجت الاسلام کریمی تاکید کرد: در کنار این بودجه، اعتباراتی نیز از طریق کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین بودجه ارتقای شاخص های فرهنگی در اختیار مراکز قرآنی قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در دو سال گذشته مجوز فعالیت 28 موسسه قرآنی صادر شده است که مسؤولیت 16 مورد را برادران و 12 مورد را خواهران بر عهده دارند.

این مقام مسؤول تعداد قاریان تحت پوشش مراکز قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی را 664 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: حافظان تربیت شده در این مراکز قرآنی نیز شامل یک هزار و 9111 نفر می شود.

به گفته حجت الاسلام کریمی، هشت هزار و 969 نفر زیر نظر 281 مربی و 135 کادر در مراکز قرآنی مشغول قرآن آموزی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: ساختمان سه باب از مراکز قرآنی فرهنگ و ارشاد استان مستقل، سه باب موقوفه، یک باب محل مسجد و مابقی استیجاری است.

وی در پایان از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای حمایت از طرح ها و ایده های قرآنی خبر داد و افزود: این اداره کل بسته به توع طرح ها از سه تا پنج میلیون تومان حمایت می کند.

گفتنی است، نشست مدیران و اعضاء موسسات قرآنی استان ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمد کفیلویی، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از علماء و روحانیون استان در سالن شماره یک استانداری آذربایجان غربی برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات