۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۵۶۳
حکیم:

مبلغان باید از معلومات بالایی برخوردار باشند

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، داشتن اطلاعات بالا را از لوازم اساسی مبلغان توصیف کرد.
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بیستمین همایش مبلغین خانم و آقا که در نجف اشرف برگزار شد با اشاره به خروج اشغالگران آمریکایی از این کشور گفت: صحنه سیاسی عراق باید در آستانه خروج نیروهای آمریکایی در آرامش و به دور از تنش میان گروه های سیاسی باشد. ثبات اوضاع سیاسی در عراق از راه وحدت ملی و مشارکت واقعی در تصمیمات مهم کشور محقق می شود تا بتوانیم در برابر چالش ها ایستادگی کنیم و پیشرفت اقتصادی و امنیتی را محقق سازیم.

وی افزود: شهروندان در وضعیت بسیار سختی قرار دارند و به امیدواری نیازمندند، گروه های سیاسی باید امید به حل مشکلات را در دل مردم بکارند و از بی توجهی به این مشکلات و دور زدن مردم خودداری کنند.

حجت الاسلام حکیم مبلغان را به تعمق در واقعه عاشورا دعوت کرد و اظهار داشت: مبلغان باید به صورت عمیق در واقعه عاشورا بیاندیشند و تنها به روایات تاریخی بسنده نکنند و درس هایی که امام حسین (ع) در واقع دردناک طف به نمایش گذاشت را نمایان سازند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی تصریح کرد: همگان باید با واقعه عاشورا همدردی کنند و از امام حسین (ع) پیروی کنند، زیرا تفکر به تنهایی نمی تواند امت ها را برانگیزد و باید از روش های عاطفی نیز استفاده کرد. گریه کردن برای اباعبدالله (ع) ضعف به شمار نمی آید، بلکه اوج ارزشی است که احساسات انسان ها را در قبال ظلم و دشمنی به تحرک وامی دارد.

وی رسالت امام حسین (ع) را رسالت زندگانی توصیف کرد و ادامه داد: رسالت سرور و سالار شهیدان رسالت زندگی است، زیرا به ما می آموزد که انسان چگونه می تواند بمیرد تا دیگران بر اساس عدالت و کرامت زندگی کنند. رسالت امام حسین (ع) رسالتی انسانی است که نمی توان آن را به طایفه و مذهب مشخصی محدود ساخت، بلکه به همه بشریت تعلق دارد و پروژه اصلاح خطا و ایستادگی در برابر حاکم منحرف به شمار می آید.

سید عمار حکیم از برخی نیازمندی های تبلیغ یاد کرد و بیان داشت: مبلغان باید رفتار خود را مطابق با آموزه های اسلامی سازند تا بتوانند آموزه های دینی را به دیگران منتقل کنند و در شنوندگان تاثیر بگذارند. خطبای خانم و آقا باید با روش های سازگار با جامعه به نشر اندیشه های دین بپردازند و سخنان خود را بر اساس شرایط زمان و مکان ترتیب دهند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی تاکید کرد: مبلغان باید روابط اجتماعی بسیار خوبی با محیط خود داشته باشند و اگر بخواهند در سخنانشان در مردم تاثیر بگذارد باید از گوشه نشینی خودداری کنند. خطبای منبر حسینی باید از معلومات بالایی برخوردار باشند تا بتوانند به شبهات مختلف پاسخ دهند و از آیات قرآن، احادیث نبوی، گفتارهای ائمه اطهار (ع) و سخنان مراجع عظام استفاده کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات