۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۵۸۶
نماینده پارلمان عراق:

آیت الله شاهرودی به همه شیعیان تعلق دارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران حزب الدعوه عراق، سفر آیت الله هاشمی شاهرودی به عراق با هدف حفظ مصالح عمومی شیعیان دانست
آيت الله محمود هاشمي شاهرودي سيد علي العلاق رئيس کميسيون ديني پارلمان عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی العلاق از رهبران حزب الدعوه و عضو فراکسیون همپیمانی ملی پارلمان عراق به شایعات علیه آیت الله محمد هاشمی مبنی بر اینکه وی مرجع حزب الدعوه به شمار می آید پاسخ داد.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله شاهرودی به هیچ حزبی تعلق ندارد گفت: حزب الدعوه هیچ نقشی در سفر آیت الله هاشمی شاهرودی به عراق ندارد، حزب الدعوه از همه مراجع تقلید حمایت می کند و وابسته خواندن یکی از مراجع به این حزب معنایی ندارد.

حجت الاسلام العلاق تصریح کرد: حزب الدعوه احترام خاصی برای همه مرجع تقلید می گذارد و هیچ تفاوتی میان مراجع تقلید قائل نیست، زیرا جایگاه مراجع تقلید در جامعه بسیار والاست و این مرجعیت است که می تواند تصمیم بگیرد که در دولت حضور یابد یا از آن حمایت کند.

نماینده پارلمان عراق سفر آیت الله شاهرودی را با هدف حفظ مصالح عمومی توصیف کرد و اظهار داشت: خبرهای مبنی بر نقش حزب الدعوه در سفر آیت الله هاشمی شاهرودی به عراق کاملا نادرست و به دور از واقعیت است، و این مرجع با توجه به مصالح عالی تصمیم گرفت که به این کشور سفر کند.

وی در پایان تاکید کرد: هدف از انتشار این شایعات ایجاد حالت شک و تردید در میان شیعیان و تضعیف وضعیت موجود آنان است.

گفتنی است پس از آنکه دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی در عراق از سفر قریب الوقوع وی به نجف اشرف خبر داد، برخی از سایت ها، روزنامه ها و شخصیت های سیاسی که از نظر فکری به حزب بعث نزدیک هستند، نسبت به این خبر واکنش نشان داده و آیت الله شاهرودی را مرجع تقلید حزب الدعوه عراق عنوان کردند.

این در حالیست که نماینده آیت الله شاهرودی در بغداد بارها تاکید کرده است که این عالم با هدف خدمت گزاری به همه شهروندان عراقی به نجف سفر خواهد کرد و هیچ تفاوتی میان شهروندان قائل نیست.

شایان ذکر است که سفر آیت الله هاشمی شاهرودی به نجف اشرف دائمی نبوده و وی قصد اقامت دائم در این شهر دارد./980/ب902/گ
ارسال نظرات