۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۶۶۷

هشدار یکی از علمای سنی عراق نسبت به گسترش فتنه های مذهبی در این کشور

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق نسبت به تلاش دشمنان برای گسترش فتنه مذهبی در این کشور هشدار داد.
شيخ خالد عبدالوهاب الملا رئيس مجمع علماي اهل سنت جنوب عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق در مصاحبه با خبرنگاران این کشور، انفجار دیروز در شهر بصره عراق که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 77 شهروند شد را به شدت محکوم کرد.

وی دراین باره گفت: گروه های تروریستی خصوصا القاعده و حزب موسوم به العوده در تلاش هستند تا پروژه خطرناک خود که کاشتن بذر فتنه مذهبی میان شهروندان استان است را عملی سازند.

شیخ خالد الملا با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز میان شهروندان سنی و شیعه در بصره افزود: استان بصره به همزیستی مسالمت آمیز میان شهروندان شیعه و سنی و سایر ادیان و مذاهب شهرت دارد و ما نسبت به تلاش برای ضربه زدن به این همزیستی بیمناک و نگرانیم.

این عالم سنی ساکن بصره تصریح کرد: از همه مردم می خواهم تا وحدت صف را مستحکم تر ساخته، گفتمان وحدت ملی را از دست ندهند و با پرده برداری از نقشه های مجرمانه دعوت کنندگان به گمراهی و قتل و انفجار، این جنایتکاران افراطی را به سزای اعمال شنیع خود برسانند.

وی تروریست را بی دین خواند و اظهار داشت: تروریست ها چیزی به نام دین و راه حق نمی شناسند و به کشتار مردم بی گناه مشغول هستند. خداوند متعال شهدای عراق و شهدای بصره را مرهون رحمت خود قرار داده و کسانی که درصدد ایجاد فتنه میان عراقی ها هستند را مورد لعن قرار دهد.

گفتنی است روز گذشته 3 انفجار در بازاری در مرکز بصره در جنوب عراق رخ داد که دست کم 10 تن کشته و بیش از 57 تن دیگر زخمی شدند./980/

این انفجارها و بروز ناامنی در شهرهای مختلف عراق در حالی صورت می گیرد که نیروهای آمریکایی بر اساس توافقنامه امنیتی که میان بغداد و واشنگتن در سال 2008 میلادی به امضا رسید باید تا چند روز آینده و در پایان سال جاری میلادی خاک عراق را برای همیشه ترک کنند.

کارشناسان بر این باورند که آمریکایی ها با گسترش حملات تروریستی درصدد ناامن جلوه دادن عراق است تا بدینوسیله به حضور خود در این کشور ادامه دهند./980/ب902/گ
ارسال نظرات