۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۷۹۰۱
امام جمعه پارس آباد:

‌انحراف در عزاداری‌ها هدف اصلی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پارس آباد با تاکید بر بصیرت‌بخشی و خرافه‌زدایی از سوی روحانیت گفت: انحراف در عزاداری‌ها هدف اصلی دشمنان دین است.
حجت الاسلام ولي علوي، امام جمعه پارس آباد
به گزارش خیرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام ولی علوی، امام جمعه پارس آباد، امروز در نشست هم اندیشی روحانیان این شهرستان اظهار داشت: نقش تبلیغی روحانیت در ایام محرم بر کسی پوشیده نیست، اما بایستی ابتکار و نوآوری در تبلیغ مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

وی با بیان این‌که تکرار مکررات در منابر و سخنرانی ها موجب فاصله نسل جوان با مسجد و روحانیت خواهد شد، خاطر نشان کرد: مخاطب‌شناسی، کوتاه و گزیده‌گویی، بهره‌مندی از منابع معتبر و موثق و همچنین برقراری ارتباط صمیمی با عموم مردم از مهم‌ترین عوامل موفقیت در تبلیغ است.

حجت الاسلام علوی پاسخ به شبهات دینی و مقابله با خرافه‌گری در مجالس سوگواری را از وظایف ذاتی روحانییان و مبلغان اعزامی دانست و افزود: مبلغان باید با گسترش مطلعات و آشنایی با مسائل روز، پاسخگوی نیاز معنوی جامعه بوده و در برابر هرگونه بدعت ایستادگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت و همدلی در سایه ولایت را نیاز جدی جامعه اسلامی دانست و گفت: تبعیت از ولایت فقیه همان تبعیت از ولایت ائمه اطهار و انبیای الهی است، آنان که ادعای دوستداری ائمه هدی و پیامبر اکرم(ص) را دارند، نمی‌توانند منکر ولایت فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) باشند.

حجت الاسلام علوی بر ضرورت تبعیت عملی از ولایت فقیه تاکید و تصریح کرد: رمز موفقیت در امور تنها در ولایت‌مداری خلاصه شده است، امروز دوران اثبات عملی ولایت‌مداری است، تنها در سخن نمی‌توان مدعی دوستداری ولایت و رهبری بود.

امام جمعه پارس آباد در ادامه با بیان اینکه موج بیداری اسلامی لرزه بر اندازم استکبار جهانی، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی انداخته است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد عدالت خواهی و حق طلبی مسلمانان در سراسر جهان حتی در قلب اروپا هستیم، همه از برکات انقلاب اسلامی و دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

وی در پایان با اشاره به این‌که چشم امید مسلمانان جهان به ملت ایران دوخته شده است، گفت: ملت ایران رسالت بزرگی در مقطع حساس کنونی بر عهده دارند، امروز دوران اثبات ولایت مداری در عرصه‌های ملی و بین المللی است.

همچنین حجت الاسلام حسن باقری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد در سخنانی اظهار داشت: امروز با توجه به هجمه همه جانبه استکبار جهانی و خیانت فتنه گران، طرح مباحث اعتقادی، تاریخی و سیاسی در جهت ارتقای بینش و بصیرت اقشار مختلف مردم ضروری است.

وی بر اهمیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: همه باید در موضوع انتخابات به گونه ای عمل کنیم که نتیجه اش حضور حداکثری مردم و انتخاب نیروهای مؤمن و ولایتمدار و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات