۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۹۲۹
اندیشمندان مصر:

اتحادیه عرب بداند که ملت بحرین نیز جزء ملت های عربی است

خبرگزاری رسا ـ اندیشمندان مصری نسبت به واکنش اتحادیه عرب علیه سوریه و بی توجهی نسبت به جنایت های آل خلیفه انتقاد کردند.
احمد راسم النفيس انديشمند شيعه مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راسم النفیس از رهبران و اندیشمندان شیعه و محفوظ الانصاری، نویسنده برجسته مصر در اظهاراتی جداگانه از پافشاری اتحادیه عرب بر افزایش فشار و مجازات ها علیه سوریه ابراز شگفتی کردند.

احمد راسم النفیس در این باره گفت: اتحادیه عرب به هیچ وجه درصدد اثبات آنچه در سوریه می گذرد، نیست و به نظر می رسد که تحت تاثیر فشار شدید غرب قرار گرفته و اقدامات عجولانه را اتخاذ می کند.

وی افزود: عجیب تر آن است که اتحادیه عرب که سوریه را کاملا محاصره کرده است نسبت به حوادث یمن بی توجه بوده و اصلا به موضوع این کشور نپرداخت.

اندیشمند شیعه مصر از بی توجهی اتحادیه عرب به جنایت های آل خلیفه در بحرین انتقاد کرد و اظهار داشت: اتحادیه عرب به گونه ای چشمان خود را به روی آنچه در بحرین می گذرد بسته است که گویی این کشور و یمن از اعضای اتحادیه نیستند و ملت های این دو کشور استحقاق خشونت و اختلاف را دارند.

النفیس تاکید کرد: جای شگفتی دارد که اتحادیه ای که به سرعت در برابر حواث روسیه و لیبی واکنش نشان می دهد حتی از تذکر دادن به جنایت های حکام در یمن و بحرین نیز امتناع می ورزد.

محفوظ الانصاری نیز بر لزوم تجدید نظر اتحادیه عرب بر تصمیمات گرفته شدن در قبال سوریه تاکید کرد و ادامه داد: اتحادیه عرب باید تصمیماتی که در قبال سوریه اتخاذ کرده را بازپس گیرد و پیش از آنکه تمصیم جدیدی بگیرد، بیشتر بیاندیشد.

این نویسنده مصری خاطر نشان ساخت: اگر اتحادیه عرب آنچه که در سوریه می گذرد را خشونت علیه ملت می داند، پس باید بداند که حکام بحرین و یمن در حال ارتکاب جنایت علیه ملت های خود هستند.

وی بیان داشت: اتحادیه عرب هیچ واکنشی نسبت به خشونت شدید مقامات بحرینی و یمنی علیه این ملت ها از خود نشان نمی دهد و تبعیض شدیدی نسبت به بحرین و سوریه اتخاذ کرده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات