۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۷۹۳۶
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

باید تحریم ها به جای سوریه علیه رژیم صهیونیستی صادر می شد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نبیل قاووق با تاکید بر اینکه هرگونه حمله احتمالی دشمن، فاجعه ای خانمان سوز برای رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت، عامل سرنوشت ساز در آینده سوریه را عاملی داخلی دانست، نه خارجی.
شيخ نبيل قاووق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، شامگاه گذشته در مراسم سوگواری حسینی در مقام سید خوله دختر امام حسین(ع) در بعلبک در شرق لبنان با تاکید بر بی اثری قطعنامه های بین المللی تاثیری در آینده سوریه، گفت: عامل سرنوشت ساز در تحولات و آینده سوریه، عاملی داخلی است نه خارجی.

وی با ابراز اینکه تلاش دشمنان برای بازتولید بنغازی و تکرار تجریه لیبی در سوریه به بن بست رسیده است، گفت: هجوم علیه سوریه برای واداشتن این کشور به تغییر موضع گیری، نقش و اهدافش است تا از این رهگذر جایگاه و نقش منطقه عوض شود؛ چراکه دشمنان پس از ناکامی در لبنان و باور کردن وعده های سارکوزی و اوباما مبنی بر کوتاه بودن عمر نظام سوریه به سوی تحریم این کشور شتافتند.

حجت الاسلام قاووق با اشاره به رو به پایان بودن دوران اشغالگری آمریکایی در عراق که اعلام شکست آمریکا خواهد بود و جنایت های این کشور در عراق را بر ملا خواهد ساخت، افزود: در این صورت، منطقه در برابر معادله های جدیدی قرار می گیرد و این امر موجب بیم و هراس اعراب آمریکایی است که به دنبال زمینه چینی برای بین المللی کردن مشکل سوریه هستند.

وی با بیان اینکه کاش این مجازات ها علیه رژیم صهیونیستی صادر می شد، گفت: تمامی درها را به روی سوریه بسته اند در حالی که همه درها به روی رژیم صهیونیستی گشوده است و مسؤولان این رژیم با خیالی آسوده به کشورهای عربی می روند، کشورهایی که سران سوریه حق ورود به آنها را ندارند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، سر دادن شعار دموکراسی و آزادی برای ملت سوری را فریبکاری و دو رویی خواند و هشدار داد: در صورت دست زدن دشمن به جنگ افروزی، مقاومت فاجعه ای خانمانسوز برای رژیم صهیونیستی به بار خواهد آورد.

وی ناسزاها و تحریک هایی که از دار و دسته ناسزا گویان علیه مقاومت به گوش می رسد را دلیلی بر ناتوانی آنها دانست و با تاکید بر بی ثمر بودن این هوچی گری ها در تغییر معادلاتی که مقاومت جا انداخته است، گفت: راه مقاومت در حال گسترش نظامی، مردمی و سیاسی است.

گفتنی است که اتحادیه عرب، چندی پیش در راستای فشار بین المللی علیه سوریه و پس از اینکه در نشست اخیر خود شرکت این کشور در نشست های این اتحادیه را به حالت تعلیق درآورده بود، این بار در اقدامی همسو با منافع آمریکایی ـ صهیونیستی، تحریم های اقتصادی خود را علیه سوریه تصویب کرد./981/ب902/گ
ارسال نظرات