۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۰۰۹
در اعتراض به سفر جو بایدن به عراق؛

علما و روحانیون نجف راهپیمایی کردند

خبرگزاری رسا ـ علما و روحانیون نجف اشرف در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به عراق راهپیمایی کردند.
راهپيمايي علماي عراق در اعتراض به سفر معاون رئيس جمهور آمريکا به اين کشور راهپيمايي علماي عراق در اعتراض به سفر معاون رئيس جمهور آمريکا به اين کشور راهپيمايي علماي عراق در اعتراض به سفر معاون رئيس جمهور آمريکا به اين کشور راهپيمايي علماي عراق در اعتراض به سفر معاون رئيس جمهور آمريکا به اين کشور
به گزارش خبرگزاری رسا، علما، استادان و طلاب حوزه های علمیه نجف اشرف، روز گذشته در اعتراض به حضور جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در عراق راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی که به فراخوان حجت الاسلام سید متقدی صدر برگزار شد جمع کثیری از روحانیون و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف، خشم و اعتراض شدید خود را به معاون رئیس جمهور آمریکا در عراق اعلام کردند.

علمای شرکت کننده در این تظاهرات با برافراشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی هدف از سفر بایدن به عراق را ضربه زدن به وحدت ملی و اجرای نقش های شوم آمریکا خواندند.

همچنین هزاران تن از شهروندان شهرک صدر عراق با برگزاری راهپیمایی گسترده، سفر این مقام آمریکایی به عراق را محکوم و این سفر را دخالت آشکار در امور داخلی این کشور عنوان کردند.

شهروندان شهرک صدر در این راهپیمایی که جمعی از علما و روحانیون در صف اول آن حضور داشتند با شعارهای «نه نه به آمریکا»، «نه نه به شیطان» و «اشغالگر بیرون شو» جنایت های آمریکا علیه عراق را محکوم ساختند.

راهپیمایی کنندگان تاکید کردند که آمادگی کاملی برای دفاع عراق دارند و حاضرند جان و دارایی خود را در راه آزادی و تحقق کامل استقلال کشور تقدیم کنند.

گفتنی است در حالی که نیروهای آمریکایی باید بر اساس توافقنامه امنیتی میان بغداد و واشنگتن تا چند روز آینده به صورت کامل از خاک عراق خارج شوند، معاون رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در سفری غیرمنتظره وارد عراق شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات