۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۰۳۰
پیشنهاد آیت‌الله سبحانی به وزیر آموزش و پرورش؛

مرخصی یکساله برای حفظ قرآن به دانش آموزان مستعد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی در دیدار وزیر آموزش و پروش برحفظ قرآن در مدارس کشور تاکید کرد و پیشنهاد داد تا به دانش آموزان مستعد جهت حفظ قرآن کریم، مرخصی یکساله داده شود.
آيت الله سبحاني آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، روز پنجشنبه، دهم آذر در دیدار حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش با تجلیل از برنامه‌های پیش‌روی این وزارتخانه گفت: اقدامات خوبی را آغاز کرده‌اید؛ ولی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که این برنامه‌ها ماندگار و دائمی شود.

وی با اشاره به تغییر نظام آموزشی کشور از پنج سال ابتدایی به شش سال، افزود: کاری کنید که این برنامه در آینده حذف نشود و همیشه ادامه داشته باشد؛ زیرا سلیقه‌ها مختلف است و ممکن است با تغییر مدیریت این طرح هم تغییر کند، اما وقتی به صورت قانونی مصوب شد تغییر آن به آسانی ممکن نیست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مسائل قرآنی را در آموزش و پرورش مهم برشمرد و تصریح کرد: قرآن را به گونه‌ای به دانش آموزان آموزش دهید که آسان و لذت بخش باشد، معلمانی را انتخاب کنید که بدانند قرآن را چگونه تعلیم بدهند تا دانش آموزان از آموختن قرآن لذت ببرند.

وی با بیان این که در گذشته در مکتب‌ خانه‌ها قرآن را در مدت اندکی به دانش آموزان آموزش می دادند، این کار را ناشایست خواند و افزود: این روش فراگیری قرآن برای دانش آموزان بسیار سخت بود و کسانی که در امر آموزش قرآن مشغول بودند خود آگاهی لازم از علوم قرآنی نداشتند؛ بنابراین امروز نباید برنامه قرآنی دانش آموزان سنگین و سخت باشد.

حضرت آیت‌الله سبحانی برحفظ قرآن در مدارس کشور تاکید کرد و اظهار داشت: اگر امکان دارد به برخی دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند مرخصی یکساله دهید تا در این مدت به حفظ قرآن بپردازند، البته این طرح به گونه‌ای باشد که به برنامه‌های وزارتخانه لطمه‌ای وارد نشود، برنامه حفظ قرآن هم‌اینک در برخی کشورها انجام می‌گیرد، سزاوراست در جمهوری اسلامی ایران نیز این برنامه اجرا شود.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کتاب‌های درسی به گونه‌ای تنظیم شود که همه دانش آموزان را به سوی خدا هدایت کند، مثلا اگر می‌خواهید فرضیه داروین را مطرح کنید باید به گونه‌ای آموزش دهید که یک طرف آن طبیعت و طرف دیگر آن خدا باشد.

وی با بیان این که معلم در تعلیم و تربیت، حرف اول را می‌زند، افزود: دانش آموزان با دیده عظمت به معلم نگاه می کنند و سخن آن را لوح محفوظ تلقی می‌کند، بنابراین اگر معلم اخلاق، دین‌دار و عالم باشد، بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود./917/پ202/ص
ارسال نظرات