۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۰۵۷
معاون سیاسی استاندار خوزستان:

روحانیان فرماندهان عرصه بصیرت هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی و انتخاباتی استانداری خوزستان، بیان داشت: روحانیان فرماندهان عرصه بصیرت و مقابله با تهاجم فرهنگی هستند.
بصيرت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حمید قناعتی، معاون سیاسی و انتخاباتی استانداری خوزستان، در جلسه هماهنگی مراسم 9 دی که روز گذشته در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد با بیان این که این روز را باید روز ملی بصیرت نام گذاری شود، گفت: 9 دی روز مردم و بازتاب حرکت مردم در حمایت از اسلام و مقام ولایت فقیه بود.

وی به تشریح حضور مردم در صحنه پرداخت و افزود: زمانی که مردم دیدند به نمادهای آنها و ساحت مقدس رهبری و اصل ولایت فقیه اهانت شده، در روز تاریخی 9 دی حماسه ای ماندگار در حمایت از ولایت و امامت خلق کردند که از این رو باید دهه ای را با نام بصیرت جهت تبیین وقایع فتنه نامگذاری کنیم.

قناعتی بر لزوم تبیین نظام ولایت فقیه در دانشگاه ها، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی تأکید کرد و افزود: زیربنای حکومت هایی که نابود شدند و سقوط کردند، جهل بوده و ما خوشحالیم که مقام معظم رهبری به بالا بردن بصیرت مردم و نه جهل آنها می اندیشند.

این مقام مسؤول با بیان این که در حال حاضر شبکه های بیگانه در صدد هستند نقش رهبری را در جامعه کمرنگ کنند، اذعان داشت: ابزار دشمن در این زمینه جهل است بنابراین اگر مردم بصیرت داشته باشند زیر بار ظلم نمی روند.

وی با اشاره به این که تاریخ شیعه و اسلام زخم خورده بی بصیرتی است، تصریح کرد: هدف اولیا و انبیای الهی و همچنین امام راحل که دنباله رو ائمه اطهار(ع) هستند، آگاه کردن مردم نسبت به مسائل پیرامون و بصیرت افزایی است از این رو باید بصیرت را پررنگ و به همه سطوح جامعه منتقل کنیم.

نگاه به حماسه 9 دی اداری نباشد

وی در ادامه سخنانش به بیان توصیه های به رسانه ها، اهل قلم و کسانی که به فضای سایبری و مجازی آشنایی دارند پرداخت و عنوان داشت: نباید به حماسه 9 دی نگاه اداری داشته باشیم بلکه هر کسی که به ولایت ارادت دارد در هر مجموعه ای که هست باید این روز را پررنگ ببیند.

نخستین انتخابات پس از فتنه 88 را جدی بگیریم

معاون سیاسی و انتخاباتی استانداری خوزستان، تأکید کرد: در انتخاباتی که در پیش داریم باید مسائل را رصد کنیم و اجازه ندهیم که دشمنان همچون انتخابات 88 بحث تقلب، عدم صیانت از آرای مردم و تهمت ها را بیان و انتخابات ما را آلوده کند.

قناعتی ادامه داد: انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی که نخستین انتخابات پس از فتنه سال 88 است باید به صورت جدی و حساس به آن بنگریم چراکه دشمنان درصدد ایجاد فتنه ای جدید در آن هستند.

این مقام مسؤول با بیان این که روحانیان فرماندهان عرصه بصیرت هستند، ابراز داشت: فرماندهان جبهه مبارزه با جهل باید فضای بصیرت افزایی را در جامعه گسترش دهند.

وی در پایان به اجرای برنامه های ارزنده ویژه مناطق حاشیه شهر در سالروز حماسه 9 دی تأکید کرد و عنوان داشت: با توجه به این که بیش از 400 هزار نفر در حاشیه شهر اهواز زندگی می کنند و کمبود ابزار فرهنگی در این مناطق می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، لازم است برنامه های فرهنگی در این بخش ها به صورت ویژه اجرا شود.

همچنین در این نشست، حجت الاسلام محمد صادق عظیمی، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، عاشورا را مهم ترین واقعه تاریخ بشری خواند و بیان داشت: همه حرکت های عدالت طلبانه و حق جویانه، پیروزی انقلاب اسلامی و جریان بیداری اسلامی نشأت گرفته از حماسه عاشوراء است.

وی با اشاره به فتنه 88 و حماسه 9 دی، ابراز داشت: فتنه 88 برنامه ریزی حساب شده برای براندازی حکومت و نظام اسلامی بود و در این راستا بحث انتخابات ریاست جمهوری یک بهانه محسوب می شود که متأسفانه برخی در این بین فریب خوردند.

حجت الاسلام عظیمی در پایان سخنانش با برنامه ریزی، حمایت حق تعالی و کمک مقام معظم رهبری، ملت ایران در روز 9 دی به صورت یکپارچه وارد صحنه شدند و تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند که این حماسه همیشه در تاریخ انقلاب ماندگار خواهد ماند./9463/پ202/ص
ارسال نظرات