۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۱۰۱
آیت الله شبستری:

تحقیر دولت انگلیس در ایران تاریخی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به اخراج سفیر انگلیس و تسخیر موقت سفارت بریتانیا گفت: تحقیر دولت انگلیس در ایران تاریخی بود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز، اظهار داشت: ملت ایران همواره از سوی دولت انگلیس متضرر بوده است، اقدام تاریخی مجلس در کاهش روابط با این کشور بجا و مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه مصوبه مجلس اولین اقدام ایران در خوار کردن سران استکبار است، خاطر نشان کرد: امروز شعار مرگ بر انگلیس در آئین های عبادی سیاسی نماز جمعه سراسر کشور طنین انداز شده است، در حقیقت مصوبه اخیر مجلس خواست قلبی ملت ایران بود.

آیت الله شبستری با تشریح وقایع تهران طی روزهای گذشته گفت: حرکت خودجوش دانشجویان در تسخیر موقت سفارت انگلیس و باغ قلهک دومین موضوعی است که حقارت انگلیس را به جهانیان ثابت کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به عصبانیت و اقدام شتابزده دولت انگلیس برای مقابله با اقدام دانشجویان افزود: تحریم بانک مرکزی ایران از سوی این دولت تنها جنبه تبلیغاتی داشته و بی اثر بوده است، چراکه ایران اسلامی کمترین سطح روابط با این کشور را دارد.

وی تلاش انگلیس در تحریم خرید نفت از ایران در اتحادیه اروپا را بی فایده ارزیابی کرد و اظهار داشت: تحقق این عمل با توجه به وجود مشکلات عمیق اقتصادی در غرب و آمریکا، به معنای گسترش و تعمیق بحران در غرب خواهد بود، که البته تاثیر منفی این اقدام مانع از موافقت کشورهای اروپایی شد.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش جنبش وال استریت و اعتصابات گسترده در آمریکا و انگلیس گفت: موج مخالفت ها علیه نظام حاکم بر انگلیس و آمریکا، رکود بی سابقه را در تاریخ این دولت ها به بار آورده که نگرانی های گسترده ای به دنبال داشته است.

آیت الله شبستری در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با اسفند ماه سالجاری تصریح کرد: مردم بایستی با بصیرت و شناخت بهترین ها را روانه خانه ملت کنند، تا مبادا خاطره تلخ مجلس ششم تکرار شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره با شاخص های ارایه شده از سوی ولایت در انتخاب نماینده مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات مجلس هستند، البته این شور بایستی با شعور و بصیرت لازم همراه باشد.

وی شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی و همگانی دانست و گفت: شورای نگهبان در مرحله اول صلاحیت و شایستگی داوطلبان این انتخابات را تعیین می کند، ولی مردم نیز باید دقت کنند تا کسانی که برای نمایندگی انتخاب می شوند، بیشترین شایستگی را در بین سایر داوطلبان داشته باشند.

امام جمعه تبریز ولایتمداری، کاردانی، لیاقت، تعهد، تخصص و استکبار ستیزی را ویژگی های بارز یک نماینده خوب برشمرد و خاطر نشان کرد: دشمنان در آستانه انتخابات به دنبال جنجال های رسانه ای و فتنه انگیزی در نقاط مختلف کشور هستند، ملت ایران بایستی با ولایت مداری نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار باشند.

آیت الله شبستری در ادامه با اشاره به انتخابات مصر، گفت: این انتخابات پس زا سرنگونی فرعون مصر نقطه عطفی در تاریخ این کشور است که طی روزهای آینده اکنون شاهد پیروزی قاطع اسلامگرایان در این کشور خواهیم بود.

وی در پایان فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به عموم عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) تسلیت گفت و اظهار داشت: مهمترین هدف نهضت حسینی احیای احکام الهی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، انجام این فریضه یک وظفه همگانی است./935/پ201/ص
ارسال نظرات