۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۸۱۲۸
عضو خبرگان رهبری عنوان کرد؛

عاشورا؛ الگویی جامع برای تحول ‌فردی و اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، از فرهنگ عاشورا به عنوان الگویی مناسب برای بهره گیری در ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی یاد کرد.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ابراز داشت: باید گفتار و رفتار عاشوراییان را در زندگی فردی و اجتماعی خویش الگو و اسوه قرار دهیم.

وی فرهنگ عاشورا را الگویی مناسب برای بهره‌گیری در ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی خواند و تصریح کرد: قیام امام حسین‌(ع) باید از ابعاد گوناگون مادی و معنوی، فردی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، نظامی و فرهنگی الگو و سرمشق قرار گیرد.

این استاد تفسیر ‌قرآن کریم گفت: نهضت حسینی نه‌تنها به مسلمانان بلکه برای همه جهانیان درس آزادی و آزادگی به دنبال دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی بر مطالعه رویدادهای دهه اول محرم و بررسی چگونگی شکل‌گیری نهضت حسینی تاکید کرد و گفت: داشتن نگاه عمیق به رویدادهای نهضت عاشورا سبب تحول در زندگی فردی و اجتماعی می شود.

وی تاکید کرد: باید جوانان را در رشد معنوی بیش از پیش سهیم کنیم به گونه‌ای که از طریق دادن اطلاعات وسیع و کلیدی در راستای روشنگری و آگاه‌‌‌سازی آنها مبادرت کنیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برکات اخروی سوگواری برای امام حسین(ع) اذعان داشت: پاداش اشخاصی که برای امام حسین(ع) مراسم‌های عزاداری ترتیب می دهند این است که با امام(ع) محشور شده و وارد بهشت می شوند./936/ت302/س


ارسال نظرات