۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۱۵۴
امام جمعه بناب:

تهدید و تحریم نشانه ضعف غرب در برابر ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به تلاش انگلیس برای تحریم نفتی ایران گفت: تهدید و تحریم نشانه ضعف و ناچاری غرب در برابر ملت ایران است.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب، امروز در مردم بناب در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با بیان این‌که تلاش روزهای اخیر اتخادیه اروپا برای مقابله به‌مثل با اقدام انقلابی دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی انگلیس در ایران اظهار داشت: این اقدام تاریخی یادآور خاطرات سال‌های غرورآفرین انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان این‌که تصویب کاهش روابط با دولت انگلیس اوج عزت و اقتدار نظام اسلامی را به رخ قدرت های پوشالی جهان کشید، تصریح کرد: کشورهای غربی، به خصوص آمریکا و انگلیس هنوز مردم ایران را نشناخته‌اند؛ جای تأسف است که این دولت‌ها با گذشت 32 سال از وقوع انقلاب اسلامی، همیشه اشتباهات گذشته خود را تکرار می‌کنند.

امام جمعه بناب با اشاره به تلاش انگلیس برای تحریم نفتی ایران گفت: تهدید و تحریم نشانه ضعف و ناچاری غرب در برابر ملت ایران است، زیاده‌خواهی دولت انگلیس برخلاف روحیه عدالت طلبی مردم ایران است، این ملت به تهدید و تحریم توخالی غرب عادت کرده اند.

حجت الاسلام بنایی افزود: هرگونه تهدید، تحریم و تعطیل کردن سفارت حرف‌های کهنه و بی‌اساس هستند که دیگر جواب نمی‌دهند، بسیار روشن است که همین روباه پیر با دسیسه ای دیگر، مجدداً برای دایر کردن سفارت تلاش خواهد کرد.

وی با بیان این‌که موج بیداری اسلامی و گسترش اعترضات مردمی در غرب، موجب سردرگمی دولتمردان انگلیس شده است، گفت: حرکت‌های موذیانه غرب دلایل متقن بر راه درست انقلاب ما اسلامی به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است.

امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود حادثه عظیم عاشورا را نشان از اوج عقلانیت در قیام حسینی دانست و اظهار داشت: برجسته‌ترین قیام امام حسین(ع) اصلاح انحرافات ریشه‌ای بود که تحت خلافت حزب اموی بوجود آمده بود.

وی انحراف در دستگاه حکومتی را عامل اصلی قیام حسینی دانست و ادامه داد: با نگاه به تاریخ خواهیم یافت که بعد از شهادت امام حسین(ع) جامعه اسلامی بیدار شده و امروز نظام و انقلاب اسلامی ایران به برکت روشنگری آن قیام تاریخی بر مستکران عالم غلبه کرده است./935/پ202/س
ارسال نظرات