۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۲۱۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

درس‌های عاشورا مسیر رسیدن به کمال انسانی را‌ هموار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که داشتن بصیرت از پیام های اصلی نهضت حسینی است، ادامه داد: بصیرت در زمان حاضر در گرو اطاعت از ولی فقیه است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جمع تعدادی از مبلغان دینی در مرکز استان با اشاره به این که جایگاه روحانیت، جایگاه تبیین دین اسلام است، گفت: امروزه این رسالت سنگین بر دوش روحانیت قرار گرفته و این قشر تأثیر‌گذار جامعه دینی باید بیش از گذشته در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به این که دشمنان نیز با توجه به نقش روحانیت در بیدارگری اذهان مردم، ساکت ننشسته و در مقابل اسلام و روحانیت صف آرایی کردنده‌اند، افزود: تضعیف جایگاه و قداست روحانیت در میان مردم از اهداف مهم دشمنان نظام جمهوری اسلامی است وآن ها در این راستا از هیچ کوششی مضایقه نمی کنند.

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه به نقش ولایت فقیه در جامعه دینی پرداخت و گفت: ثمره مهم ولایت فقیه در جامعه اسلامی این است که امور بر اساس موازین دینی تحقق و عینیت پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبری یکی از ارکان دولت اجتماعی است و می تواند سکاندار بسیج عمومی شود و انقلاب های نظیر فرانسه، روسیه، هند را رقم بزند ولی نقش رهبر در جوامع دینی متفاوت است و رهبری جامعه بر دل ها حکومت می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: امام خمینی‌(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نیز با حکومت بر قلوب مردم توانست همه معادلات سیاسی دنیا را برهم بزند و همه جهانیان را مبهوت کند.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: روحانیت نیز باید با پیروی از مقام معظم رهبری و سیره زندگانی امام خمینی(ره) در جهت تقوا و زهد گام بردارد و در مسیر تبیین دین اسلام برای مردم حرکت کند تا شاهد یک جامعه دینی منطبق با آموزه های قرآن و دین ناب محمدی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عاشورا قرآن‌ ناطقی‌ است‌ که‌ انسان‌ خاکی‌ و پست‌ را به‌ معراج‌ برده‌ و ملکوتی‌ می کند، خاطرنشان کرد: پیروی از ولایت پیام اصلی حادثه عاشورا بود، باید با عبرت گرفتن از حادثه عاشورا همیشه تابع ولایت فقیه باشیم و با عمل به رهنمودهای ایشان، کشور را به سمت توسعه سوق دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که داشتن بصیرت از دیگر پیام های اصلی نهضت حسینی است، ادامه داد: بصیرت در زمان حاضر در گرو اطاعت از ولی فقیه است.

وی ادامه داد: درس های عاشورا مسیر را برای کمال انسان هموار می کند و توجه به عبرت های روز عاشورا منجر به عبور آسان افراد از فراز و نشیب های موجود می شود.

حجت الاسلام نعمت الهی همچنین با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای برگزاری هر چه باشکوه تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: 
بیش از سه هزار همیار محرم از اعضای هیأت‌های مذهبی در استان ساماندهی شده اند که وظیفه برقراری نظم در اجرای برنامه های عزاداری در این چند روز را بر عهده دارند.

وی با تشریح برنامه های پیش بینی شده در ایام ماه محرم اظهار داشت: به منظور هماهنگی بهتر در برپایی مراسم عزاداری ماه محرم در مساجد، تکایا و حسینیه ها و نیز نظم بخشی به دسته های عزاداری در سطح شهر با استفاده از مشارکت اعضای هیئتهای مذهبی نسبت به ساماندهی امور اقدام شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات