۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۸۲۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

جاودانگی امام حسین در خلوص نیت و بصیرت نسبت به ارزش‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: جاودانگی امام حسین (ع) در خلوص نیت و بصیرت نسبت به ارزش‌های دینی است و هر سال شاهد اوج ارادت و معرفت بیشتر نسبت به ساحت مقدس امام حسین (ع) هستیم.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جمع عزاداران تاسوعای حسینی در مرکز استان، برپایی نماز ظهرعاشورا را نمود عینی یک عزادارای واقعی دانست و گفت: امام حسین (ع) به خاطر خداوند سبحان جان خویش و یارانش را فدای زنده نگه داشتن اسلام کرد با این وجود شایسته است در برپایی نماز به ویژه نماز ظهر عاشورا کوشا باشیم.
 
وی با بیان این که هر عمل مستحبی که به واجب ضرر برساند، حرام است، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) نیز در خصوص اهمیت نماز فرموده است، شفاعت من درباره مرتکبان گناهان کبیره است به جز مشرکان و ستمگران و همچنین فرموده اند «کسی که نماز را سبک شمارد به شفاعت من دست نیابد و به خدا سوگند که در کنار حوض کوثر بر من وارد نشود.»

حجت الاسلام نعمت الهی اضافه کرد: حال می بینیم که کسی که گناه کبیره انجام میدهد به شفاعت پیامبر اکرم (ص) دست می یابد ولی سبک شمارنده و تارک نماز به هیچ وجه، شفاعت نصیبش نمی شود.

وی با اشاره به این که نماز ظهر عاشورا در قیام امام حسین(ع) نمود عینی و اهمیت بالایی دارد، افزود: در ظهر عاشورا امام حسین(ع) در مقابل دشمنان به نماز ایستادند و در مقابل تیرهایی از روی کینه ورزی به سوی امام روانه شد که مانع نماز امام نشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: وقتی امام حسین(ع) ظهر عاشورا جنگ را رها کرد و مشغول نماز خواندن شد، بدین معنا است که نباید عزاداری را از نماز مهم‌تر فرض کرد، بنابرین باید با درک عمق نهضت عاشورا در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز اول وقت و احیای امر به معروف و نهی از منکر گام برداریم.

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه افزود: جاودانگی امام حسین (ع) در خلوص نیت و بصیرت نسبت به ارزش‌های دینی است و هر سال شاهد اوج ارادت و معرفت بیشتر نسبت به ساحت مقدس امام حسین (ع) هستیم، بنابرین باید با الگوگیری از نهضت عاشورا و سیره زندگانی آنحضرت در مسیر کمال و سعادت گام برداریم.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن فرهنگ ناب عاشورایی اشاره کرد و گفت: دشمن پس از سال‌ها تلاش نتوانست فرهنگ عاشورا را از مردم مسلمان و پیرو آن حضرت بگیرد و اکنون نیز قصد دارد راه نابودی فرهنگ عظیم عاشورا را در بین عزاداران بجوید.

حجت الاسلام نعمت الهی، وظیفه مداحان، شعرا، هیأت های مذهبی و مبلغان دینی را بیان واقعیت‌های دین و انعکاس فلسفه قیام عاشورا عنوان کرد و اظهار داشت: باید با حفظ شعائر اسلامی، برگزاری عزاداری‌های بدون خرافه و بدعت در جهت احیای فرهنگ حماسه حسینی، مکتب عاشورا و جانمایه آن، روشنگری و پیروی عاشقانه از ولایت و رهبری، کوشش کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: انتقال صحیح و واقعی فرهنگ عاشورا می‌تواند آرمان متعالی امام حسین (ع) و نهضت او را بیشتر و بهتر متجلی سازد، بنابرین باید با برنامه ریزی مناسب در این جهت گام برداریم.

وی با بیان این که شناخت امام حسین (ع) نباید تنها به روز عاشورا و شهادت آن امام همام معطوف شود، گفت: باید حماسه حسینی به عنوان یک مکتب ارزشی و اسلامی در بین مسلمانان شناخته شود.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا را باید آن گونه که هست به مردم شناساند، اضافه کرد: عزاداری امام حسین(ع) با قمه زنی و رقص علامت‌ها مطابقت ندارد و مسؤولان هیات‌ها باید مانع از ورود این خرافات به مراسم سوگواری محرم شوند./950/پ202/ص
ارسال نظرات