۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۳۷۷
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینى:

اساسی‌ترین مسأله در احیای نهضت عاشورا ولایت فقیه و حاکمیت دین خدا است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینى(ره) با اشاره به اصرار امام سجاد(ع) بر زنده نگاه داشتن یاد اباعبدالله(ع) گفت: این نحوه عملکرد حضرت به منظور تبیین اساسی ترین مسأله در احیای نهضت عاشورا، یعنی حاکمیت دین خدا است.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینى(ره)، شب گذشته در مراسم دهه دوم محرم در مسجد 72 تن مشهد، حریت و آزادگی را از پیام های قیام حسینی به نسل های آینده دانست و با اشاره به اصرار امام سجاد(ع) بر زنده نگاه داشتن یاد اباعبدالله(ع) گفت: این گریه ها و تذکرهای حضرت به منظور تبیین اساسی ترین مسأله در احیای نهضت عاشورا، یعنی حاکمیت دین خدا است.

مسأله حکومت دینی و ولایت فقیه مهمترین پیام امام سجاد(ع) از واقعه کربلا است

وی، مسأله حکومت دینی و ولایت فقیه را مهمترین پیام امام سجاد(ع) از واقعه کربلا برشمرد و افزود: نباید غافل بود که حکومت از آن خدا و اولیاء اوست. امام خمینی(ره) با پایه گذاری نظام اسلامی برمبنای ولایت فقیه، به تمام معنا احیاگر نهضت عاشورا بود.

این نویسنده وپژوهشگر حوزوی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که ولایت فقیه، فلسفه فقه ماست، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی، حکومت یک ابزار است برای رسیدن به کمال چرا که اگر هدف باشد، به دنیاطلبی می رسد، حکومت دینی، امانت الهی است و باید به دست اهلش سپرده شود.

هدف دشمن از ترویج بدحجابی، فروپاشی کانون خانواده است

حجت الاسلام والمسلمین غرویان در ادامه، حضرت سجاد و زینب(س) را پیام آوران بزرگ عاشورا خواند و ابراز داشت: توجه به کانون خانواده به عنوان نخستین پایگاه جمعی و تحکیم روابط عاطفی انسان ها از تفاوت های بارز فرهنگ اسلام و فرهنگ غرب محسوب می شود.

وی، هدف دشمن از ترویج بدحجابی را سرد کردن کانون خانواده دانست و در خصوص بدحجابی و آثار مخرب آن در روابط اجتماعی اظهار کرد: آثار و تبعات بدحجابی در خانواده ها ظاهر و موجب سرد شدن روابط عاطفی مرد با همسرش می شود، یکی از دلایل تأکید بسیار اسلام بر حجاب و عفاف همین است.

احیای عاشورا در گرو رضایت اهل بیت(ع) از عملکرد ما است

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه سی سال از انقلاب اسلامی گذشته و ما هنوز نتوانسته ایم مساله پوشش را حل کنیم، تأکید کرد: عفت وپاکدامنی برای انسان ها باید درونی شده و با اعتقاد درونی، به خودکنترلی و احساس مسوولیت نسبت به زندگی اجتماعی برسند زیرا بدحجابی، نوعی ظلم و سرقت و تجاوز به حریم اخلاقی جامعه است لذا همانطور که اجازه نداریم به صورت فیزیکی از دیوار خانه دیگران بالا برویم، نمی توانیم به چهاردیواری حریم اخلاقی خانواده ها نیز تجاوز کنیم.

وی با تأکید براینکه یکی از راه های شناخت حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)، رعایت حجاب و عفاف است، گفت: احیای عاشورا به این است که رفتار و کردارمان مورد رضای اهل بیت(ع) باشد وگرنه جامعه ما نیز به همان بن بست های امروز کشورهای غربی می رسد.

مدیریت حجاب و عفاف از وظایف حکومت است

عضو هیئت علمی موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى(ره) تصریح کرد: نمی توان حساسیت حکومت به حجاب را بی مورد دانست چرا که از وظایف حکومت ها، کنترل ومدیریت رفتار جمعی انسان هاست و حجاب یک رفتار کاملا جمعی و در زمره وظایف حکومت به شمار می رود. /930/پ202/س
ارسال نظرات