۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۸۳۹۰
یکی از علمای سنی سوریه:

خروج اشغالگران از عراق پیروزی دیگری برای نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت سوریه، خروج نیروهای آمریکایی از عراق را پیروزی دیگری برای عاشورا و نهضت حسینی خواند.
شيخ علاء الدين الزعتري از علماي سني سوريه
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علاء الدین زعتری از علمای اهل سنت و دبیرکل کمیسیون افتای وزارت اوقاف سوریه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، خروج اشغالگران آمریکایی از عراق را پیروزی دیگری برای عاشورا و نهضت حسینی توصیف کرد و گفت: خروج اشغالگران آمریکایی از خاک عراق پیروزی دیگری برای عاشورا و نهضت حسینی که راه بازپس گیری عزت و کرامت انسانی را دنبال کرد، به شمار می آید.

وی کشتی غربی ها را عامل غرق شدن بشریت دانست و افزود: برخی از افراد ادعا می کنند که هر کس سوار کشتی غربی ها شود از غرق شدن در امان خواهد بود و می تواند از حمایت های مادی و معنوی غرب برای ثبات بهره گیرد.

شیخ الزعتری تصریح کرد: ثبات و آرامش در منطقه با تمسک به غرب حاصل نمی شود، بلکه جهانیان با تمسک به ارزش های اسلام که نمادی از آزادی، کرامت انسانی و ارزش های بشری است می تواند از وضعیت کنونی نجات یافته و به ثبات برسند.

این عالم سنی سوری با اشاره به خروج اشغالگران آمریکایی از عراق در روزهای آینده اظهار داشت: عاشورای امسال با خروج اشغالگران آمریکایی از عراق چهره و رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است تا نشان دهد که عاشورا در زمان و مکان های مختلف تکرار می شود و صحنه های فداکاری، عزت و قهرمانی در حال تکرار شدن است.

وی ظلم را ناپایدار خواند و تاکید کرد: عاشورا زبان حال همه جهانیان مبنی بر عدم جاودانگی ظلم و پایداری حق تا ابد است، عراق با مقاومتی که در برابر اشغالگران نشان داد بار دیگر یاد و خاطره عاشورای جاویدان و عاشورای عزت و کرامت را تداعی کرد.

علاء الدین الزعتری دوران سرسپردگی امت اسلامی به بیگانگان را پایان یافته عنوان کرد و بیان داشت: شیوه اصلاحی که نهضت عاشورا بر اساس آن شکل گرفت مقاومت، جهاد و مبارزه با ظالمان، تجاوزگران و اشغالگران را در هر زمانه ای تحکیم بخشید./980/ب902/گ
ارسال نظرات