۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۱۸۴۸۲

قرضاوی اجازه استعمار کشورهای اسلامی را صادر کرد

خبرگزاری رسا ـ رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین فتوای جواز دخالت بیگانگان در امور داخلی سوریه را صادر کرد.
يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین که چندین سال است به شدت با شیعیان به ویژه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان دشمنی شدیدی دارد در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمزانگلستان، دخالت بیگانگان در امور داخلی سوریه را خواستار شد.

وی که از مخالفان ورود نیروهای خارجی برای سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام حسین در عراق بود گفت: مردم سوریه حق دارند از کشورهای بیگانه بخواهند در امور داخلی کشورشان دخالت کرده و به خونریزی ها پایان دهند.

قرضاوی در حالی که از مخالفان برجسته قیام ملت بحرین است و بر لزوم کشتار شیعیان این کشور تاکید فراوانی دارد، خود را حامی قیام های عربی خواند و افزود: بنده پیش و بعد از قیام ملت های عربی از این نهضت ها حمایت کرده ام و مواضعی که در قبال سوریه داشته ام در تصمیمات شدیدی که از سوی اتحادیه عرب علیه این کشور اتخاذ شده است نقش فراوانی دارد.

رئیس اتحادیه علمای مسلمین تصریح کرد: قیام ملت ها در جهان عرب که بدون رهبری خاصی انجام می گیرد نشان دهنده تمایل ملت ها برای سرنگونی ظالمان و تغییر نظام است.

این عالم سنی افراطی با اشاره به رسیدن گروه های اسلامی به قدرت اظهار داشت: بر اساس قاعده «هر چیزی که ممنوع بوده مرغوب است» رسیدن گروه های اسلامی به قدرت حتمی است، زیرا گروه های اسلامی در زمان دیکتاتوری مورد مبارزه شدید قرار می گرفتند و با سرنگونی نظام های دیکتاتوری دیگر کسی نمی تواند اسلام گرایان را از رسیدن به قدرت بازدارد.

وی در سخنانی عجیب از برقراری روابط میان اسلام گرایان و رژیم صهیونیستی خبر داد و تاکید کرد: کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها رخ داده و اسلام گرایان به قدرت رسیده اند با غرب و رژیم صهیونیستی تعامل خواهند داشت، ولی نباید تضعیف را بپذیرند بویژه اینکه سیاست های این رژیم بر اساس قدرت استوار است.

گفتنی است شیخ یوسف قرضاوی پس از پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی که مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد به مواضع تند علیه شیعیان روی آورد.

وی بارها به شیعیان بویژه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان تاخت و قیام ملت بحرین را قیام شیعیان علیه اهل سنت این کشور قلمداد کرد.

از نکات جالب توجه در این مصاحبه واکنش شدید خوانندگان این مطلب بود که سخنان قرضاوی را مجوزی برای استعمار کشورهای اسلامی از سوی غربی ها خوانده و با اشاره به اذعان وی بر رابطه اسلام گرایان با رژیم صهیونیستی بر لزوم تجدید نظر وی در افکار و اندیشه هایش را خواستار شده اند./980/ب901/گ
ارسال نظرات