۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۴۹۰
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

آل خلیفه حاضر نیست از منافع خود کوتاه بیاید

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین اظهار داشت که آل خلیفه حاضر نیست منافع شخصی خود را فدای مصالح ملت و کشور سازد.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در خطبه های نماز جمعه شهر قفول که در مسجد امام صادق (ع) با اشاره به برگزاری باشکوه عزاداری حسینی در دهه اول محرم توسط ملت بحرین گفت: برخی از گروه ها به شدت تلاش کردند تا این دهه معنوی را به فتنه و درگیری میان مسلمانان مبدل سازند، ولی این تلاش ها به فضل خداوند متعال و هوشیاری شهروندان سنی و شیعه در المحرق و سایر مناطق بحرین ناکام مانده و مردم توانستند این گروه ها ناشایست را به عزلت ببرند.

وی افزود: با وجود فشارهای فراوانی که در دهه اول محرم امسال در بحرین بوجود آمد، اما مراسم با شکوه فراوانی برگزار شد و تاکید علما بر حفظ فضای عزاداری و عدم مخلوط کردن اعتراضات سیاسی با عزاداری موجب شد تا عاشورای بسیار خوبی داشته باشیم و همگان از فضیلت این دهه بهره کافی را ببرند.

حجت الاسلام علی سلمان بر لزوم ادامه اعتراضات سیاسی تاکید کرد و اظهار داشت: شب های ولادت، شهادت و اعیاد به معنای مرخصی سیاسی است و مردم بهتر است در این روزها به جشن و عزاداری بپردازند و در سایر ایام سال به اعتراضات سیاسی برای کسب حقوق خود از روش های مشروع ادامه دهند.

دبیرکل الوفاق تصریح کرد: بنده از همه راهپیمایی هایی که به صورت مسالمت آمیز برگزار شده و مطالبات مردم را برآورده می سازد، حمایت می کنم. بحرین به پارلمانی با صلاحیت های قانونگذاری و نظارت به دور از تسلط دستگاه های اجرایی نیازمند است، وجود دستگاه قضایی عادل که مورد اطمینان ملت باشد از ضروریات کشور است.

وی باقی ماندن وضعیت کنونی کشور بدین منوال را غیر شرعی توصیف کرد و ادامه داد: مطالبات مردم از گذشته ضروری بوده و این ضرورت در حال حاضر دوچندان شده است، ادامه وضعیت کنونی بحرین بر خلاف منطق، عقل، شرع و قوانین محلی و بین المللی به شمار می آید و باید مردم به عنوان منبع قدرت معرفی شده و به انتخاب قوای سه گانه بپردازند.

شیخ علی سلمان از گسترش بهار عربی در همه کشورهای عربی خبر داد و تاکید کرد: بهار عربی در حال سرایت به همه کشورهای عربی است و در این کشورها را به صورت های مختلف می کوبد. بهار عربی در تونس، مصر، لیبی، یمن و بحرین به وقوع پیوسته و حتی به مغرب نیز سرایت کرد که با اصلاحاتی که در این کشور انجام گرفت بیش از 80 درصد این جنبش متوقف شد.

رهبر انقلابیون بحرینی بیان داشت: پادشاه مغرب با اجرای اصلاحات و برگزاری انتخاباتی که شبهه تقلب در آن وجود ندارد موفق شد جلوی گسترش اعتراضات را بگیرد و این کشور در حال تبدیل شدن به نظام دموکراسی است، سیاست نظام مغرب سبب شد تا مقامات همچنان در قدرت باقی بمانند، لیکن سایر دیکتاتورها نظیر قذافی که تنها در پی مصالح خود بود به هلاکت وی منجر شد.

این عالم شیعه از عدم حضور شهروندان عربستانی در انتخابات شهرداری ها در این کشور یاد کرد و گفت: ملت های حاشیه خلیج فارس هوشیار شده اند و فریب برنامه های حکام را نمی خورند، ملت عربستان نیز از این قاعده مستثنی نبود و با وجود اینکه بیش مبالغ هنگفتی از سوی مقامات برای جلب مشارکت مردم در انتخابات توزیع شد، اما حاضر نشدند در این به ظاهر انتخابات شرکت کنند و به درخواست دولت «نه» گفتند.

وی اقدام پادشاه کویت برای پایان بحران در این کشور را درسی برای حکام عرب عنوان کرد و افزود: پس از آنکه هفتاد هزار تن از شهروندان کویتی در اقدامی بی سابقه در یکی از میدان ها تجمع کرده و استعفای نخست وزیر را خواستار شدند، نخست وزیر استعفای خود را تقدیم پادشاه کرد. پادشاه کویت می توانست این استعفا را در کرده و بر ابقای نخست وزیر که فرد مورد اطمینان خود بود پافشاری کند.

حجت الاسلام سلمان ادامه داد: پادشاه کویت که کشور را در آستانه بحران می دید از خواسته های خود کوتاه آمد و استعفای نخست وزیر را پذیرفت و حکم انحلال پارلمان را صادر کرد تا انتخابات پارلمان ظرف دو ماه آینده برگزار شود. این اقدام پادشاه کویت سبب نجات کشورش شد، ولی حکام کشورمان همانند قذافی عمل کرده و حاضر نیستند از مصالح شخصی خود کوتاه بیایند و مصالح خود را بر همه بحرین مقدم می شمارند.

دبیرکل جمعیت الوفاق بر لزوم اجرای اصلاحات سیاسی در بحرین تاکید کرد و اظهار داشت: بحرین به اصلاحاتی که آزادی و کرامت ههم شهروندان را تضمین کند، نیاز دارد و حکومتی دموکراسی که بتواند در زمینه های مختلف به ارائه بهترین خدمات به مردم بپردازد باید به قدرت برسد و بحرین را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

وی از گسترش هراس میان ملت به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: ملت بحرین نسبت به خود، فرزندان و آینده به شدت هراس دارند و ناامیدی همه جامعه را فراگرفته است، این هراس و فقر که همه خانواده ها را فراگرفته باید از جامعه دور شود.

شیخ علی سلمان ملت بحرین را به مبارزه با ذلت و خواری دعوت کرد و گفت: هموطنان باید با سیاست ذلت و بندگی که با هراس و ایجاد رعب از سوی مقامات انجام می گیرد مبارزه کرده و برای بدست آوردن حقوق کامل شهروندی تلاش کنند. فقر و وضعیت وخیم خدمات تنها به شیعیان تعلق ندارد و همه شهروندان را شامل می شود، پس همگان وظیفه دارند از حقوق خود دفاع کرده و به صورت آزادانه به انتخابات دولت بپردازند./980/ب901/گ
ارسال نظرات