۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۵۰۲

گردهمایی خواهران مبلغ تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گردهمایی خواهران مبلغ و مسؤولان هیأت‌های مذهبی بانوان تبریز برگزار شد.
همايش بانوان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، امروز در گردهمایی مبلغات و مسؤولان هیئت های مذهبی بانوان تبریز اظهار داشت: عدم بهره مندی برخی از هیأت های مذهبی از وجود مبلغان و روحانیان، انحراف آشکاری به نظر می رسد که آرزوی دیرین دشمنان بوده است.

وی با بیان این‌که عدم حضور روحانیت در مجالس مذهبی و هیأت‌های حسینی تلاش چند ساله دشمن بوده است، خاطر‌نشان کرد: تحقق این امر در برخی موارد موجب انحراف در مسیر عزاداری‌ها و معرفت عزاداران نسبت به نهضت حسینی بوده است.

حجت الاسلام نوبری خواستار همکاری و تعامل متولیان و مداحان مجالس عزاداری با روحانیت شد و تصریح کرد: با توجه به مساله کمبود روحانی در استان، ضرورت حضور بانوان مبلغ در مجالس مذهبی بیش از گذشته مهم و حساس به نظر می رسد.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که خواهران مبلغ رسالت کمتری نسبت به برادران روحانی ندارند، گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ، همواره به حراست از منابع و متون دینی پرداخته است، این خدمات و جانفشانی ها در پرتو انقلاب اسلامی به باروری لازم رسید، امروز رسالت همگان دفاع از مرزهای عقیدتی و دینی نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه بانوان مبلغ نقش جدی در مقابله با خرافات بر عهده دارند، ادامه داد: هرکس در هر موقعیتی که در جامعه است، باید با این پدیده شوم فرهنگی هدایت شده از غرب مبارزه کند، هیچ قشری نباید با بی تفاوتی از کنار گسترش انحرافات و خرافه‌گری در برخی مجالس به ظاهر دینی عبور کند.

حجت الاسلام نوبری همچنین با تأکید بر روشنگری و بصیرت‌بخشی مبلغات در هیأت‌های مذهبی بانوان افزود: بسیاری از موارد خرافه‌گری در میان بانوان از روی جهالت و ناآگاهی نسبت به مبانی دینی بوده است؛ از این رو نیازمند فعالیت مضاعف بانوان مبلغ در سطوح مختلف اجتماعی هستیم./935/پ201/س
ارسال نظرات