۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۵۱۳
یک پایگاه صهیونیستی:

تسلط ایران بر هواپیمای جاسوسی باعث رسوایی سیا شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از پایگاه های صهیونیستی تسلط ایران بر هواپیمایی جاسوسی را روز سیاهی برای سازمان اطلاعات آمریکا عنوان کرد.
هواپيمايي جاسوسي آمريکا
به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه صهیونیستی اسرائیل الیوم در گزارشی با اشاره به در اختیار گرفتن هواپیمایی فوق مدرن آمریکا از سوی ایران به بررسی ناکامی های آمریکا در عملیات علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

در این گزارش آمده است: علمیات ضد ایرانی آمریکایی هیچ گاه به موفقیت منجر نشد به گونه ای که بالگردهایی که این کشور برای آزادی عناصر سفارت خود به ایران ارسال شده بود به طوری عجیب به یکدیگر برخورد کرده و این عملیات با شکست مواجه شد.

پایگاه اسرائیل الیوم از سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایران در آب های خلیج فارس یاد کرد و افزود: سرنگونی هواپیمایی مسافری ایران از سوی آمریکایی که اقدامی کاملا اشتباه بود یکی دیگر از اشتباهاتی است که آمریکا علیه ایران مرتکب شد.

این پایگاه صهیونیستی درباره در اختیار گرفتن هواپیمای فوق مدرن آمریکایی توسط ایران تاکید کرد: آخرین ضربه ای که آمریکا از ایران متحمل شد سرنگونی هواپیمای فوق مدرن سنتینال توسط نیروهای ایران است. تصاویر پخش شده نشان داد که این هواپیما سرنگون نشده، بلکه از سوی ایرانی ها مورد هدایت قرار گرفته و به زمین نشسته است.

در بخش دیگری از گزارش نسبت به تسلط نیروهای ایرانی بر این هواپیما ابراز شگفتی شده و تصریح شده است: سوالی که آمریکایی ها باید از خود بپرسند این است که تسلط بر هواپیمای فوق پیشرفته و بدون خلبان چگونه توسط ایرانی ها صورت گرفته است. هواپیمای تجسسی که باید از اقدامات کنترلی دیگران در امان باشد توسط ایران مورد کنترل واقع شد و باید گفت که این امر به عنوان روز سیاهی برای سازمان اطلاعاتی آمریکاست.

این گزارش می افزاید: اوج رسوایی برای آمریکا جایی است که ایران به اسرار این هواپیما دست خواهد یافت.

گفتنی است هواپیمای پیشرفته و جاسوسی بدون سرنشین RQ170 آمریکای پس از تجاوز به خاک ایران در عمق 250 کیلومتری ایران و بین شهرهای طبس و کاشمر با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی به زمین نشانده شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات