۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۶۳۹

الوفاق بحرین شهادت نوزاد 5 روزه توسط نیروهای آل خلیفه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق بحرین به شهادت رساندن نوزاد 5 روزه از سوی نیروهای آل خلیفه را به شدت محکوم کرد.
نوزاد شهيد بحريني
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، بزرگ ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه در پیامی به شهادت رسیدن نوزاد 5 روزه از سوی ماموران امنیتی بحرین را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: نیروهای امنیتی در هفته های گذشته به شدت به استفاده از گازهای روی آورده و جمع کثیری از شهروندان را کشته و زخمی کردند که در آخرین مورد آن نیز یک نوزاد 5 روزه بر اثر شلیک گازهای اشک آور به منطقه بلاد القدیم و استنشاق گاز سمی به شهادت رسید و ساکنان این منطقه نیز تاکید کردند که گازهای سمی عامل فوت این نوزاد بود.

الوفاق افزود: ده ها تن از شهروندان در مناطق بنی جمره، دراز، دیر و منطقه غربیه نیز بر اثر گازهای سمی دچار خفگی شدند و تجاوز نیروهای امنیتی به مردم بوسیله این گازها به سریالی دنباله دار تبدیل شده است.

این جمعیت بر لزوم محاکمه آل خلیفه به دلیل استفاده از گازهای سمی تاکید کرد و اظهار داشت: تحقیق درباره نوع گازهای استفاده شده علیه شهروندان و محاکمه عاملان شلیک این گازها که به شهید شدن جمعی از شهروندان نظیر زینب آل جمعه، سید جواد احمد، خدیجه آل عبد الحی، محمد فرحان، زینب التاجر، عیسی الطویل، جعر لطف الله، سید عدنان احمد و عیسی محمد منجر شده است، ضروری به نظر می رسد.

بزرگ ترین حزب معارض آل خلیفه سازمان های بین المللی را به ایستادگی در برابر جنایت های رژیم دعوت کرد و ادامه داد: سازمان های بین المللی و حقوق بشر باید به صورت جدی وارد عمل شده و با ایستادن در کنار ملت بحرین از ادامه جنایت علیه آنان جلوگیری کنند.

در بخش پایانی بیانیه تاکید شده است: مردم بحرین با گازهای سمی در حال مرگ تدریجی هستند و با وجود اذعان کمیته حقیقت یاب منبی بر دست داشتن دولت در کشتار و قلع و قمع معترضان دموکراسی طلب، شیوه های مختلفی از قلع و قمع در این کشور به نمایش گذاشته می شود.

گفتنی است ساجده فیصل، نوزاد شیرخوار 5 روزه بحرین به دلیل استنشاق گازهای سمی که از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه به منزلشان به شهادت رسید./980/ب902/گ
ارسال نظرات