۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۸۶۴۴
از سوی علمای شیعه بحرین؛

برگزاری نماز جماعت در مساجد تخریب شده بحرین

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه بحرین در روزهای گذشته نماز جماعت را در برخی از مساجد ویران شده برگزار کردند.
برگزاري نماز جماعت در مساجد ويران شده بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، پس از آنکه مقامات آل خلیفه از تبدیل برخی از مساجد تخریب شده به پارک خبر دادند، علمای شیعه بحرین با حضور در این اماکن و اقامه نماز جماعت نسبت به بی حرمتی به مساجد هشدار دادند.

حجت الاسلام شیخ محمد المنسی از اعضای شورای اسلامی علمای بحرین، روز گذشته در مکان مسجد تخریب شده ام البنین (س) در شهر حمد حضور یافت و نماز ظهر و عصر را با حضور جمع کثیری از شهروندان به جماعت برگزار کرد.

وی پس از برگزاری نماز جماعت تاکید کرد که این مساجد باید دوباره بازسازی شوند و اظهار داشت که با افرادی که درصدد بازسازی مسجد ام البنین (س) هستند همکاری خواهد کرد.

رئیس شهرداری یکی از مناطق شهر حمد نیز خاطر نشان ساخت که پس از آنکه مقامات نسبت به بازسازی مساجد تخریب شده بی توجه شده اند نسبت به بازسازی این مساجد اقدام خواهد کرد.

حجت الاسلام شیخ فاضل الزاکی یکی دیگر از علمای شیعه بحرین نیز، روز شنبه در اقدامی مشابه نماز جماعت ظهر و عصر را در مسجد ابوذرغفاری روستای نویدرات اقامه کرد.

این اقدام پس از اعلام مقامات آل خلیفه مبنی بر تبدیل این مسجد به پارک در آینده نزدیک انجام گرفت.

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه هفته های گذشته شهر دراز ضمن انتقاد شدید از طرح دولت مبنی بر تبدیل مساجد تخریب شده به پارک تاکید کرد که دیگر اجازه هتک حرمت مساجد و تبدیل آنها به پارک که جنایتی بزرگ علیه اسلام و ملت مومن بحرین است را نخواهد داد و نمی توان در قبال این امور سکوت اختیار کرد.

جوانان مومن و مجاهد بحرین در روزهای گذشته اقدام به نرده کشی مساجد ویران شده کردند، ولی نیروهای امنیتی آل خلیفه حتی به این نرده ها نیز رحم نکرده و این وسایل را از بین بردند./980/ب902/گ
ارسال نظرات