۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۱۸۶۵۰

تاکید امام جمعه مرند بر حمایت قاطع مسؤولان قضایی از آمران به معروف

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مرند بر حمایت قاطع مسؤولان قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را خواستار شد.
حجت لاسلام علي نعمت‌‌زاده، امام جمعه مرند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند امروز در جمع اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار داشت: بعضی اهمال کاری‌ها در عدم حمایت قاطع مسؤولان قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، موجب بروز رفتاهای غیرفرهنگی در برخی از شهرها حتی در ایام محرم خواهد شد.

امام جمعه مرند تصریح کرد: مردم از مسؤولان انتظار دارند خود در برخورد با قانون‌شکنان و در حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر به صورت جدی وارد عمل شوند و فقط به صحبت و شعار اکتفا نکنند.

وی با بیان این‌که دشمنان به دنبال انحراف و خدشه در آموزه‌های دینی امت اسلامی هستند، خاطر ‌نشان کرد: اگر ضرورت اجرای احکام الهی در نظام اسلامی مطرح شود و مردم بدانند که بی توجهی به شعائر دینی چه عواقب خطرناکی به دنبال دارد، تبلیغات سوء دشمنان بی ثمر خواهد بود.

حجت الاسلام نعمت زاده در ادامه تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: اگر خود را شیعه و مسلمان می دانیم باید نسبت به احکام دینی خود نیز آشنا باشیم و مراتب اجرای این فریضه الهی را بدانیم، در غیر این صورت رسانه های شیطانی غرب آموزه های غلط و التقاطی که نشات گرفته از نظام لیبرالی و سکولاریستی است را به ما دیکته خواهند کرد.

امام جمعه مرند با اشاره به اجرای طرح تذکر لسانی در 40 شهر کشور به صورت آزمایشی خاطر‌نشان کرد: اجرای این طرح از اول ماه مبارک رمضان در دو شهرستان اهر و مرند به عنوان شهر‌های پایلوت آذربایجان‌شرقی آغاز شده که در این مدت برنامه‌های متنوعی برای اقشار مختلف اجرا شده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تضمین‌کننده آینده کشور است، گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) زنده نگهداشتن نماز و ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، چنانکه رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس به عشق امام حسین(ع) به جنگ با دنیال کفر شتافتند./935/پ202/ص
ارسال نظرات