۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۷۲۲
یکی از علمای سنی عراق:

تاسیس اقلیم خطرهای فراوانی را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق، تاسیس اقلیم در این کشور را بسیار خطرناک توصیف کرد.
شيخ خالد عبدالوهاب الملا رئيس مجمع علماي اهل سنت جنوب عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق در پیامی از گروه های سیاسی، دینی و عشایر استان دیالی خواست به وحدت ملی پایبند مانده و فریب سخنان سیاستمداران که خواستار تبدیل این استان به اقلیم هستند را نخورند.

در این پیام آمده است: جریان های سیاسی، دینی و عشایر استان دیالی باید به ارزش های ملی، احترام به قانون اساسی، تطبیق قوانین بر اساس مصالح مردم و عدم برانگیختن احساسات عراقی ها پایبند بمانند و تحت تاثیر اظهاراتی که نمایندگان پارلمان و مسوولان استان برای جمع آوری آرای مردم انجام می دهند، قرار نگیرند.

شیخ خالد الملا افزود: اظهارات مسوولان در رسانه ها بر روحیه شهروندان تاثیر می گذارد و سبب وخیم شدن اوضاع امنیتی می شود. این وضعیت به شدت با استقبال برخی جریان ها که بیمار روانی هستند مواجه می شود و تروریست ها و جنایت کاران را به اجرای عملیات تروریستی علیه فرزندان ملت عراق فرا می خوانند.

رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق نسبت به برپایی اقلیم در این کشور هشدار داد و تصریح کرد: تلاش برای برپایی اقلیم در کشور به پیچیدگی وضعیت کنونی منجر شده و پیامدهای خطرناکی خصوصا در زمینه اختلاف درباره مناطق مورد نزاع به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: از همه سیاستمداران و مسوولان استان دیالی می خواهم به زبان عقل و گفت وگو تمسک جویند و مصالح وطن و ملت را بر مصالح شخصی خود مقدم بدانند.

گفتنی است پس از آنکه نیروهای امنیتی عراق بیش از 1000 تن از عناصر رژیم دیکتاتوری سابق را بازداشت کردند، مقامات استان صلاح الدین و دیالی در اقدامی واکنشی از تبدیل این استان ها به اقلیم خبر دادند.

این اقدام با واکنش شدید علما، سیاستمداران و قشرهای مختلف مردم مواجه شد و کارشناسان بر این باورند که تبدیل شدن این استان ها به اقلیم سبب می شود تا پایگاه امنی برای تروریست ها و جنایت کاران حزب بعث فراهم شود./980/ب902/گ
ارسال نظرات