۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۷۴۵
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز:

جهاد اقتصادی ایران باید مبتنی بر علم باشد

خبرگزاری رسا ـ مروتی با بیان این که الگوی توسعه ایرانی ‌اسلامی، دانش بنیان و مبتنی بر دستاوردهای علمی کشور است، اظهار داشت: جهاد اقتصادی نیز از این مسیر محقق می‌شود و رشد بی‌سابقه علمی ایران در این راه اصلی‌ترین ابزار کار بوده و در واقع جهاد اقتصادی ایران باید مبتنی بر علم باشد.
دکتر مروتي رييس دانشگاه شهيد چمران  اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن مروتی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز، روز گذشته در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری در این دانشگاه، اظهار داشت: انقلابی که با دشمنان بی‌شماری دست و پنجه نرم می‌کند و همواره از سوی آنان مورد تهاجم و خصومت‌ها قرار می گیرد، باید به روشی جهاد گونه در عرصه اقتصادی عمل کند تا بتواند مشکلات را به فرصتی نو برای عبور از موانع خود بدل کند.

وی بیان داشت: اگر مسؤولان کشور خواستار اقتصادی نوین در کشور هستند که سبب رونق در داخل کشور و رقابت‌ در سطح جهانی شود، باید اقتصادی دانش بنیان را راه اندازی کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: جایگاه کنونی ملت ایران در سطح جهان شایسته و در شأن این ملت غیور نیست؛ چرا که ایران و ایرانی شایسته بهترین‌ها بوده و باید بتوانند رتبه قابل قبولی را از نظر فعالیت های اقتصادی در مراتب اجتماعی داشته باشند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز هر گونه سستی در انجام فعالیت های اقتصادی را سبب ضربه به نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: ضروری است که به اجماع اراده‌ها بیندیشیم و اختلافات جزئی را برای نیل به آرمان های والای انقلاب اسلامی ایران را کنار گذاریم.

وی برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های فکری کشور را تسریع کننده اهداف جهاد اقتصادی عنوان کرد و افزود: باید به یاد داشت که جهاد اقتصادی نباید فقط بحث امروز و امسال ما باشد، بلکه این جهاد را باید برای سال‌های بسیار در سرلوحه امور اجرایی کشور قرار داد. لازمه وجود اقتصادی دانش ‌بنیان، توجه بر حرفه‌ها و کارهایی است که به شکل جدی دانشور باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان داشت: در جهاد اقتصادی، ایران نمی خواهد شبیه به کشورهای در حال توسعه شود یا به تقلید برخی صنایع یا تکنولوژی‌های مستعمل دیگران بپردازد، بلکه منظور از آن ساخت جهاد گونه ایران مبتنی بر الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی است؛ چرا که دوای درد ما این است، نه تقلید بی‌تناسب از الگوهای بدفرجام دیگران که نسبتی با ساختارها و بافت فرهنگی، تاریخی و اجتماعی ما ندارند.

وی تصریح کرد: به یقین الگوی توسعه ایرانی ‌اسلامی، دانش بنیان و مبتنی بر دستاوردهای علمی کشور است و جهاد اقتصادی نیز از این مسیر محقق می‌شود و رشد بی‌سابقه علمی ایران در این راه اصلی‌ترین ابزار کار بوده و در واقع جهاد اقتصادی ایران باید مبتنی بر علم باشد. اکنون زمان آن بوده که ایران قدرت عمل خود را در عرصه اقتصادی آشکار سازد و حرکتی جهاد گونه در زمینه اقتصادی محقق شود./9465/پ202/ص
ارسال نظرات