۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۸۰۸

همایش حجاب و عفاف در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه محرم، همایش حجاب و عفاف با هدف ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.
حجاب و عفاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام حمید واحدی‌زاده، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل امروز در همایش حجاب و عفاف که در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: آیات فراوانی در قرآن به رعایت حجاب و عفاف در جامعه تاکید دارد که باید با تدبر در این آیات بر افزایش حجاب و عفاف در بین زنان و مردان توجه کرد.

وی گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را لازمه مقابله با ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی دانست و گفت: عفاف و حجاب از مهم ترین واجبات دینی اسلام است که باید مورد توجه عملی بیشتر قرار گیرد و اگر مردم با فلسفه حجاب و عفاف آشنا شوند به قطع و یقین جذب این دستور موکد اسلامی خواهند شد.

حجت الاسلام واحدی‌زاده گفت: خانواده‌ها باید با تقویت تحکیم و بنیاد خانواده‌ها و ایجاد زمینه ازدواج آسان را برای فرزندان خود، از بروز ناهنجاری های مختلف اجتماعی جلوگیری کرده و زمینه زندگی سالم را در جامعه فراهم کنند.

وی با تاکید بر توجه بیشتر فعالان فرهنگی و مسؤولان برای تقویت اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، افزود: حجاب و عفاف امری ضروری برای استحکام بنیان‌های فکری بشریت است و دیوار امنیت فکری و ذهنی بشر را نیز مقاومت‌تر می‌کند.

همچنین حجت الاسلام احمد شفایی مهر، رییس دفتر فرهنگ اسلامی واحد اردبیل با بیان اینکه معضل بدحجابی بسیاری از مشکلات اخلاقی و عقیدتی را رواج خواهد داد، اظهار داشت: مهم‌ترین راهکار مقابله با این معضل، ترویج فرهنگ امر به معرف و نهی از منکر است.

وی با بیان این‌که مفهوم آراستگی و بدحجابی در جامعه مشخص نشده است، خاطر نشان کرد: آراستگی خواسته اسلام است و پژمردگی در دین اسلامی محلی از اعراب ندارد و آراستگی چیزی جدا از آرایش است که باید در بین دانشجویان و کارکنان نهادینه شود./935/پ202/س
ارسال نظرات