۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۸۳۰
مدیر کل ارشاد مازندران:

مساجد فاقد روحانی از رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی بی‌بهره‌اند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران حضور روحانی امام جماعات در هر مساجد را ضروری دانست و با بیان این که مساجد فاقد روحانی از رونق فعالیت های دینی و فرهنگی بی بهره اند، افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا همه مساجد استان از امام جماعت روحانی بهره مند شوند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل ارشاد اسلامی مازندران، روز گذشته در دیدار مسؤولان کانون‌های فرهنگی مساجد کشور از ائمه جماعات مساجد به عنوان سنگربانان فرهنگی مساجد یاد کرد و گفت: حضور روحانیت در مساجد سبب رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی می‌شود.

وی، حضور روحانی امام جماعات در هر مساجد را ضروری دانست و با بیان این که مساجدی که از نعمت روحانی بی بهره اند از رونق فعالیت های دینی و فرهنگی بی بهره اند، افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا همه مساجد استان از امام جماعت روحانی بهره مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به وجود بیش از چهار هزار مسجد در مناطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: متأسفانه تنها هزار مورد از این مساجد از امام جماعت روحانی بهره مند هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که روحانیت همواره در دفاع از ارزش های ناب ثابت قدم بوده است، خاطرنشان کرد: حضور همه جانبه روحانیت در پیروزی نهضت عظیم انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس گوشه ای از نقش آفرینی این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت 368 کانون فرهنگی هنری مساجد در مناطق مختلف مازندران خبر داد و گفت: 168کتابخانه عمومی، 132 کتابخانه باز و 19 کانون تخصصی دراین استان فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای ضربه زدن به اعتقادات دینی نسل جوان گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد می توانند با جذب جوانان در کاهش این هجمه های فرهنگی غرب تأثیرگذار باشند.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری کرسی های آزاداندیشی در کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد و گفت: این کرسی‌ها با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

محمدرضا جعفری، معاون برنامه ریزی و آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در این دیدار با بیان این که تعداد کانون‌های مساجد در شش سال اخیر به 12 هزار مورد رسیده است، گفت: این تعداد تا پایان برنامه پنجم به 20 هزار کانون خواهد رسید.

وی با اشاره به این که کانون‌های مساجد با محوریت روحانیت منشأ تحولات خوبی در عرصه دینی و فرهنگی کشور بوده است، ادامه داد: حضور روحانیت در مساجد زمینه تقویت فعالیت‌های دینی را فراهم کرده است.

جعفری همچنین از تأسیس 60 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در روستاها خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از چهار هزار کانون در روستا قرار دارند./950/پ202/س

ارسال نظرات