۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۸۹۰۰
26 آذر؛

همایش بررسی اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی و عرفانی امام خمینی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری نخستین همایش فرهنگی و پژوهشی منطقه‌ای بررسی اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی و عرفانی امام خمینی(ره) در واحد رودسر خبر داد.
امام خميني(ره)
حجت الاسلام علی کریمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از برگزاری نخستین همایش فرهنگی و پژوهشی منطقه‌ای بررسی اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی و عرفانی امام خمینی(ره) در واحد رودسر خبر داد.

وی با بیان این که این همایش بزرگ منطقه ای شنبه این هفته با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش حجت الاسلام روحانی، رییس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی سخنرانی خواهد کرد.

حجت الاسلام کریمیان، تبیین مبانی اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی و عرفانی امام راحل برای نسل سوم انقلاب را مهم ترین هدف برگزاری این همایش منطقه ای دانست و خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز جامعه نیازمند شناخت بیشتری نسبت به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستند.

وی، شناخت شخصیت امام خمینی‌(ره)، بررسی اندیشه‌های سیاسی امام خمینی‌(ره)، نقش‌آفرینی امام راحل در حوزه بین‌الملل، نقش‌آفرینی امام خمینی‌(ره) در حوزه سیاست داخلی و آسیب‌شناسی گفتمان امام خمینی‌(ره) را بخشی از محورهای همایش اعلام کرد.

حجت الاسلام کریمیان، مواضع و عملکرد امام راحل در مسیر انقلاب اسلامی، معرفی امام راحل به عنوان الگوی عملی و علمی برای جامعه دانشگاهی و نیز معرفی ایشان به عنوان انسان کامل برای جامعه بشری را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به ارائه فراخوان عمومی ارسال مقاله از سوی دبیرخانه این همایش منطقه اشاره کرد و گفت: تاکنون 150 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که بیش از 40 مقاله در بخش اساتید و 110 مقاله در بخش دانشجویی بررسی شده است.

حجت الاسلام کریمیان، دیدگاه‌ و شخصیت امام راحل را میزان، شاخص و معیاری برای رسیدن به سر منزل مقصود دانست وخاطرنشان کرد: امروز اندیشه های امام راحل در همه دنیا گسترش یافته است.

وی همچنین با بیان این که با برنامه ریزی هاب صورت گرفته این همایش سال آینده در وسعت ملی برگزار خواهد شد، ادامه داد: مقلات ارسال شده به دبیرخانه این همایش از استان های ایلام، اردبیل، مازندران، سمنان ویزد بوده است./950/پ202/س
ارسال نظرات